שיפוץ בניינים

עבודות גובה

עבודות גובה הינן עבודות שמתבצעות על גבי חבל גלישה (שיפוץ בניינים בסנפלינג) או על גבי מנוף. לעיתים, אנשי המקצוע צריכים להגיע לגבהים העולים על שני מטרים ולכן הם נעזרים בציוד מיוחד לצורך מטרה זו. בעבר, אנשים עבדו בעבודות הצמודות לקרקע – חקלאות, נגרות, תפירה- מלאכות כפיים שלא דורשות סיכון מיוחד. עם התקדמות הטכנולוגיה ובניית בניינים גבוהים במיוחד, נוצר צורך להעסיק אנשים שיבצעו עבודות בקומות גבוהות.

עבודות גובה שונות הן לדוגמא: שטיפת חלונות בקומות גבוהות, תיקון מרפסות רופפות, תיקון חוטי חשמל, הרחקת יונים, איטום קירות, חילוץ אנשים ממבנים ועוד.

אם אתם מחפשים עבודה ונראה לכם שעבודות גובה עשויות להתאים לכם, יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שתתחילו:

סיכון בעבודה

עבודות גובה לא מתאימות לכל אדם, וצריך לקחת בחשבון שהעבודה מאוד מסוכנת. ישנם אנשים שאיבדו את החיים במסגרת העבודה, אך כיום- ישנן תקנות מסודרות שנתקנו למניעת פציעות ונפילות. חשוב לדעת עובדות אלו לפני שבוחרים בסוג עבודה כזה.

בירור על הדרכות

כמעט כל עבודות הגובה דורשות הדרכה פעם בכמה זמן. חלק מהעבודות אף דורשות קורס מקיף בתחום העבודה. התעניינו מהו סוג ההדרכה שתצטרכו לקבל במידה ותתחילו בעבודה.

בירור על חברת ההעסקה

לפני שתתחילו בעבודתכם, בין אם זו עבודת הרחקת יונים, איטום קירות או שיפוץ קירות כחלק משיפוץ בניינים מקיף, חשוב שחברת השירות של עבודות הגובה שמעסיקה אתם תיתן לכם את מה שמגיע לכם. חברה שכדאי לכם להצטרף אליה הינה חברה שדואגת לציוד בטיחותי עבור עובדיה (ציוד מגן, מנופים, חבלים ועוד), שדואגת לריענון הכשרתם המקצועית ומספקת תמיכה בכל שאלה.

תוספת סיכון

ישנן חברות העסקה רבות המעניקות לעובדיהן תשלום נוסף הנקרא "תוספת סיכון"- על הסיכון שאותו הם לוקחים בעבודתם המאתגרת. חשוב לברר האם החברה נותנת תשלום ומהו גובה התשלום.

ציוד מגן

תקינות ציוד המגן של עובד הגובה מהווה חלק בלתי נפרד מבטיחות העבודה. כל ציוד שהוא, בין אם זה ציוד בלימה, נעליים בטיחותיות ועוד, צריכים לעבור בדיקה יסודית של מכון התקנים. אחת לשנה, חייב הציוד לעבור ביקורת נוספת של מכון התקנים כדי לוודא שהוא עדיין נשאר בטיחותי לשימוש.