איטום מקצועי בסנפלינג

איטום מקצועי בסנפלינג: בעיות נפוצות
איטום קירות חוץ נחשב לאחד מהמאתגרים ההכרחיים במקרים של כתמי רטיבות ונזילות בתקופת החורף, וכן במצבים של הזעת הקירות, לחות גבוהה בחלל הפנימי של הבית, חום יתר בקיץ וקור מקפיא בחורף, כשכל התופעות הללו נובעות ממערכת איטום לקויה במעטפת החיצונית של המבנה ואיבוד מכושר הבידוד שלו.

מדובר בתהליך של סדיקה ושחיקת קירות החוץ בעקבות בלאי טבעי המתרחש עם הזמן, בנוסף לפגעים סביבתיים ופגעי מזג האוויר העלולים להאיץ את תהליך הבלייה, בהם מגורים בקרבה אל הים או אזורים השופעים בקרבונציה, כימיקלים ומלחים.

כמו כן, חשוב לדעת שקידוחי ברגים לצורך קיבוע מזגנים, צנרת וחבלי כביסה עשויים אף הם לפתוח פתח לצרות ובעיות רטיבות עתידיות. ניתן למנות כיום מגוון פתרונות לעבודות שיפוץ בגובה, ובפרט כשהדבר נוגע לאיטום קירות חוץ, כשאחד מהפתרונות הפופולריים והמקובלים ביותר בעשור האחרון הוא איטום מקצועי בסנפלינג.

יתרונותיה של שיטת האיטום בסנפלינג
איטום מקצועי בסנפלינג נחשב לפתרון מיטבי במקרים של רטיבות המתפתחת במספר דירות מצומצם ובגבהים שונים, כשפעולת האיטום דורשת תיקונים נקודתיים בלבד, היות וגלישת המעטפת מאפשרת הנגשה לכל האזורים מעל לקירות המעטפת, לרבות מוקדים שהגישה אליהם קשה או בלתי אפשרית בשיטות האחרות כמו פיגומים ניידים או מנוף סל.

איטום מקצועי בסנפלינג הנו מהיר, יעיל, זול ונקי יותר בהשוואה ליתר הפתרונות, אך יחד עם זאת, במקרים רבים הרטיבות הפנימית עשויה להתפרץ שלא באזור הסדיקה, זאת בשל התכונה הקפילרית המאפיינת את המים, כך שרטיבות בקירות הפנים בדירה מסוימת עלולה להיגרם מסדיקה הממוקמת כמה קומות מעליה, כך שבמצבים שבהם מדובר בעיית הרטיבות מפושטת או בבעייה חוזרת ונשנית, אזי מומלץ לשקול ולהשקיע באיטום יסודי וכלל היקפי בשיטת הפיגומים המסורתית.

מפרט לאיטום קירות חוץ בחומר אטימה מסוג סילוקסן
איטום קירות חוץ בחומר אטימה מסוג סילוקסן מקנה הגנה מוחלטת מפני ספיגת רטיבויות ומונע היווצרות של רטיבות עתידית. החומר מותאם ליישום מעל לתשתיות סופגות בלבד כגון בטון חשוף, שליכט מינרלי, טיח, שיש, אבן, שפריץ צמנטי וכיוצא בזה. התהליך דורש הכנת השטח מוקדמת כמספר ימים בטרם יישום הסילוקסן, בהם תיקוני בטון, שפריץ או טיח במטרה לאפשר לחומרי המליטה להתייבש לחלוטין.

במסגרת ההכנות המקדימות, חובה לאטום את כל הסדקים בקירות החוץ, לרבות טיפול בסדקים שבמישקים או הסרת החומר הישן ומילוי מחדש בקירות המחופים בשיש או אבן. בשלב הבא יש לשטוף את הקירות מאבק בעזרת מכונת שטיפה ולהמתין עד שהקירות יבשים באופן מלא, היות והתזת החומר על מקטע לח או מכוסה אבק עלול לגרום לכתמים בלתי ניתנים להסרה.

יש לכסות חלונות, משקופים ואוביקטים נוספים ביריעות ניילון ולבצע את ההתזה בעזרת מדחס בלחץ נמוך. עבודות האיטום בסנפלינג מיושמות בכיוון הגלישה מלמעלה כלפי מטה, על ידי התזה רציפה וללא הפסקות, תוך הקפדה על הספגה מלאה של הסילוקסן בכל מקטע ומקטע בטרם הירידה אל המקטעים הנמוכים יותר.