איטום רטיבות מחלונות בסנפלינג

רטיבות סביב חלונות הינה תופעה העשויה להתרחש מסיבות רבות כגון תופעת הקונדנסציה (עיבוי), פגם בחלונות או באופן הרכבתם, וכן רטיבות הנובעת מעבודות איטום לקויה. את בעיית הרטיבות הנגרמת מקונדנסציה ניתן לפתור על ידי אוורור הבית וחימומו באמצעים אשר אינם גורמים לעיבוי, או רכישת חלונות מבודדים שמטרתם למנוע את היווצרות האדים מעל לזגוגית. רטיבות הנובעת מפגם בחלונות מצריכה טיפול של בעלי מקצוע מתחום האלומיניום, ועשויה להיות כרוכה בפירוק החלון ותיקונו בבית מלאכה. בנסיבות הללו הפגם עלול להיווצר כתוצאה של כשל באיטום שבין הזכוכיות למשקופים, איטום לקוי בין חלקיו של המשקוף אשר נושקים זה לזה, מסילות תחתונות ללא פתחי ניקוז וכדומה. עם זאת, במרבית המקרים נגרמת הרטיבות כתוצאה מאיטום לקוי, ומומלץ להסתייע באיש מקצוע לאיתור מקור הרטיבות.

רטיבות מחלונות שמקורה באיטום לקוי
רטיבות מחלונות עשויה לנבוע ממספר סיבות הקשורות לאיטום לקוי כגון איטום לקוי בין הקירות למשקופים, איטום לקוי סביב הברגים במשקופים או המסילות התחתונות, איטום לקוי בחיבורים שבין המשקופים האנכיים למשקוף התחתון, וכן רטיבות הנגרמת מסדיקת הקירות סביב החלונות, קידוחים וחורים במשקופים החיצונים אשר הושארו פתוחים, משקופים תחתונים ללא פתחים לניקוז המים וכדומה. איטום לקוי שבין המשקופים לקירות נובע משימוש בחומרים בלתי מותאמים מצד בעלי המקצוע האחראיים להרכבת החלונות. הרכבת החלונות מיושמת במרבית הפעמים תוך שימוש בחומרי איטום אקריליים או סיליקוניים, הנצמדים היטב אל האלומיניום, אך מנגד איכות הצמדתם אל הקירות אינה אופטימאלית, במיוחד כשמדובר בקירות המחופים בטון, צבע או טיח. במרוצת הזמן מתנתקים חומרי האיטום הללו מן הקירות, והרטיבות חודרת אל קירות הפנים דרך המרווח אשר נוצר.

מפרט לאיטום רטיבות בסביבת החלון
הפתרון לבעיית הרטיבות סביב החלונות במצבים הללו הוא שימוש בחומרי איטום פוליאוריטניים כמו הסיקפלקס FC11 או הסיקפלקס ,PRO המשווקים במארז הכולל חומר יסוד המיושם על הקירות בטרם ביצוע האיטום. במצבים בהם מדובר בקיר עם צבע, יש לדאוג להסרת הצבע במקומות המיועדים לאיטום, שכן לצבע אין יכולת לשאת את הלחץ המופעל עליו, וצפוי להתקלף מן הקיר במוקדם או במאוחר. על מנת שהאיטום יהיה ארוך טווח, חשוב להקפיד ולהסיר כל חומר סיליקוני ישן. איטום פוליאוריתני המיושם מעל לחומרים סיליקוניים קודמים לא יצליח להחזיק מעמד למשך שנים ארוכות, זאת מכיוון שאחיזתו תהיה תלויה באחיזת החומר הסיליקוני הישן. סוג האיטום המיושם נבחר בהתאם לסוג החיפוי החיצוני, ובמקרה של קירות המחופים שפריץ צמנטי או טיח, יש לבצע את האיטום על ידי הספגת השטח בפוליסילוקסן או בכל חומר איטום שקוף המיועד לכך.