טיפים לבחירת קבלן שיפוצים בסנפלינג

נזקק לעבודת גובה בסנפלינג? בוא קבל כמה טיפים!
משמעות המילה “סנפלינג” בעברית היא גלישת חבלים. מדובר ככל הנראה בשיבוש הביטוי ” “Snap Linkשפירושו תפס ייחודי האופייני לסנפלינג אשר נסגר בעזרת מנגנון קפיצי. הסנפלינג משמש במקורו לטיפוס הרים ומצוקים, וכן את יחידות החילוץ וכוחות הקומנדו הנדרשים לפעילויות הצלה ופעילויות מבצעיות. הסנפלינג הפך בעשור האחרון לאמצעי נפוץ ויעיל במיוחד לביצוע מגוון רחב של עבודות גובה שונות, החל משיפוץ ואיטום קירות חיצוניים, דרך ניקוי קירות מסך וחלונות ברבי קומות ומגדלים, ועד להתקנת צנרת, שלטי פרסום ורשתות כנגד יונים.

טיפ מספר 1: בדוק ההסמכות רישיונות וביטוחים לעבודה בגובה
כל עבודה בגובה מוגדרת על פי חוק לעבודה בסיכון גבוה ודורשת הכשרה, הסמכה ורישיון מטעם משרד התמ”ת, ובפרט כשמדובר בעבודת גובה בסנפלינג, המחייבת מעבר קורס לגלישת מעטפת. במידה והלקוח מעסיק חברה קבלנית שאין לה רישיון לעבודה בגובה ומתרחשת תאונה המלווה בפגיעה בנפש או ברכוש- החוק היבש קובע שגם הלקוח נושא בנטל האחריות ובאשמה. על כן, בטרם ההתקשרות החוזית עם בעל המקצוע, מומלץ לוודא שהוא מחזיק ברשותו את כל הרישיונות וההסמכות הנדרשים על פי חוק. בנוסף, יש לבדוק שכל עובדי החברה מבוטחים בפוליסות ביטוח מקצועיות שאמורות לכסות במקרים של פציעות ו\או נזק לרכוש ו\או צד ג.

טיפ מספר 2: מזמין מרחיק יונים? וודא שמדובר במדביר מוסמך
צמצום השטחים הפתוחים כמו גם שפע המזון הזמין באזורים אורבניים הוביל להתפתחות התופעה של הגירת יונים אל שטחים עירוניים והתרבות בלתי מבוקרת עד לרמה של מפגע תברואתי חמור. בעקבות התגברות הבעיה, החלו מדבירים מקצועיים להציע גם שירותים להרחקת יונים בשיטת הסנפלינג באמצעות התקנת רשתות, חוטי רטט ודוקרנים. חשוב לציין שעל פי חוק אסור להשתמש בחומרי הדברה להרחקת יונים, מה גם שההדברה אינה יעילה כלל כשמדובר ביונים. עם זאת, בעת התקנת רשתות יונים בסנפלינג עולה הצורך בחיטוי וריסוס אזורי הקינון של היונים כנגד כינים, מזיקים וטפילים. על כן, במקרים של הזמנת בעל מקצוע להתקנת רשתות יונים בסנפלינג, חשוב לוודא שמדובר במדביר מוסמך ומורשה, העושה שימוש בחומרי הדברה בעלי תו תקן בלבד.

טיפ מספר 3: לבדוק התמחות ספציפית בתחום השירות
עבודות סנפלינג אוצרות בתוכן, כאמור, מבחר עשיר ומגוון של מקצועות שונים, שכל אחד מהם דורש התמחות ספציפית בתחום השירות הניתן ללקוח. לדוגמה, התקנת סורגים, מסתורי כביסה, מרזבים או קונסטרוקציות שונות מסווגות כעבודות ריתוך בגובה ומחייבות הסמכות ריתוך של משרד התמ”ת והבנה מעמיקה הן ברמה העיונית והן ברמה מעשית, שכן נעשה שימוש בחומרים מתלקחים וחמצן. עבודות לשיקום בטון סנפלינג דורשות ידע והבנה בטפסנות, חומרים ותהליכי יישום כגון חיבור ברזלי זיון, איתור ליקויים ושימוש בחומרים ייעודיים בהתאם לאופי הליקוי. כמו כן, על אף מעטפת היתרונות הטמונה בשיטת הסנפלינג, חשוב להדגיש שלא כל עבודה בגובה מומלצת ליישום בסנפלינג. המותאם בעיקר לתיקונים נקודתיים שאינם מצריכים שימוש בכמויות גבוהות של חומר, אך הוא אינו מותאם לפרויקטים בהיקף נרחב, לעבודות טיוח או יישור קירות.