עבודות סנפלינג בתא

עבודות סנפלינג בתא, גוש דן וביתר חלקי הארץ נחשבות כיום לקטגוריית הפתרונות המקצועיים השכיחה ביותר בתחום העבודות בגובה במגוון רחב של ענפים שונים.

עמית עוז, קבלן מוביל בתא לעבודות שיקום ושיפוץ מבנים ומתמחה בעבודות גובה, מסביר שניתן להבחין בעשור האחרון במכלול רחב של תחומים העושים שימוש בסנפלינג, שהפופולרי שבהם הוא ניקוי חלונות, קירות מסך וניקוי חזיתות מבנים על ידי שטיפה בלחץ, וכן שיוף וליטוש אבן ופסיפס של בניינים חדשים לפני מסירה.

הסנפלינג מהווה גם פתרון מעולה לתליית ניאונים ושלטי חוצות, התקנת מרזבים, צנרת אינסטלציה ומערכות מיזוג אויר, והרחקת יונים באמצעות התקנת רשתות ודוקרני נירוסטה. עבודות נוספות שניתן ליישם בסנפלינג כוללות טיח ושיפוץ מבנים, בהן עבודות רובה, איטום סדקים ותפרי התפשטות, וכן חיזוק אריחים באמצעות עיגון ברגים ועבודות גמר כגון שפריץ, צבע ושליכט צבעוני.

היתרונות הטמונים בשיטת הסנפלינג לעבודות בגובה
שיטת הסנפלינג לעבודות הגובה מתאפיינת במכלול יתרונות רחב שהבולטים שבהם הם המחיר והזמן. הסנפלינג חוסך את העלויות הנדרשות לקבלן הפיגומים וצוות העובדים המקצועי הנחוץ להתקנתם, וכפועל יוצא גם חיסכון בזמן, אבק, לכלוך, רעש וההרגשה של מגורים באתר בנייה למשך כל תקופת השיפוצים.

חסרונות נוספים הטמונים בשיטת הפיגומים הם חסימת דרכי גישה לבניין ו\או החנייה והעליה ברמת הסיכון לפריצות וגנבות במהלך השיפוצים. הסנפלינג נחשב לשיטת עבודה נקייה, ירוקה, זולה, שקטה ויעילה, היות והיא מאפשרת הנגשה לכול אזור ולכול נקודה מעל לקירות המעטפת, גם כשמדובר במבנים בעלי אובייקטים בולטים כגון מרפסות, מזגנים, צנרת, מרזבים חיצוניים וכיוצא בזה.

עבודות סנפלינג בתא וברחבי הארץ התפתחו מאוד בשנים האחרונות והפכו לשיטה מקובלת מאוד בתחום העבודה בגובה. עם זאת, השיטה מהווה, אמנם, פתרון אופטימלי לפרויקטים קטנים, מצומצמים ונקודתיים, אך היא איננה מותאמת לעבודות שיפוץ ושיפוץ רחבות היקף.

כיצד מיושמת בפועל העבודה בסנפלינג?
בין אם מדובר בעבודות סנפלינג בתא לצורך התקנת שלטי חוצות או מרזבים, ובין אם הדבר נוגע לאיטום סדקים או חיזוק אריחים, תקנות הבטיחות שלבי העבודה בסנפלינג הנם זהים וכוללים בדיקה פיזית של השטח בטרם התחלת הפרויקט, זאת בכדי לבחון במו העיניים את אופי העבודה, לאתר סכנות פוטנציאליות ומכשולים ולהיערך בהתאם לתוואי השטח.

בשלב שלאחר מכן נבחרות הנקודות המתאימות לעיגון ומיועדות לחיבור אמצעי הקשירה. תקנות הבטיחות קובעות שלפני תחילת כל פרויקט ולאחר סיומו, חובה לבדוק את אביזרי המיגון, החבלים, העיגונים וטבעות הסנפלינג. בתום הבדיקה ניתן לחבר את חבלי הגלישה תחנות העיגון שנבחרו בעזרת ברגים ייחודיים, ותוך הקפדה על חלוקת עומסים שווה בין תחנות העיגון השונות.

בתום ההכנות נדרשים אנשי הצוות לרתום את רתמת הבטיחות, לחבוש קסדה ולהתחבר אל ההתקן שנועד לבלימת זעזועים ושיכוך החיכוך במקרים של נפילה. בטרם החתימה על חוזה ההתקשרות עם החברה הקבלנית לעבודות בסנפלינג, חובה לוודא שהחברה בעלת רישיון לעבודה בגובה מטעם משרד התמ”ת ומחזיקה בכל הביטוחים הרלוונטיים.