שיקום חזיתות בסנפלינג

שיקום חזיתות בסנפלינג
ההחלטה על שיפוץ ושיקום חזית בניין המגורים עשויה לנבוע ממגוון סיבות שונות, החל מהרצון לשפר את הנראות חיצונית של המבנה ואיכות החיים, וכלה בקבלת החלטה לאחר אתרעה ממהנדס העירייה או מתוך מטרה להשבחת הנכס במסגרת פרויקט תמ”א 38. תהליך שיקום חזיתות מבנים נחשב למורכב ויקר, אך ניתן להוזיל עלויות ולפשט את התהליך, זאת מבלי ליפול באותן המלכודות ומהמורות שבדרך. חוקי העזר העירוניים ברשויות המקומיות קובעים שבעלי נכס אחראיים על תחזוקתו הנאותה והשוטפת, ובסמכותו של מהנדס העיר לדרוש מהתושבים לפעול לשיקום חזיתות הבניינים, ואף לנקוט בהליכים משפטיים לאכיפת החוק. שיקום חזיתות דורש את התאמת הנכס אל השכונה ומאפייניה, ועשוי להסתכם כעניין דקורטיבי של קילוף השפריץ או הצבע הישן, איטום סדקים, טיוח וצביעה. עם זאת, במקרים שבהם הוכרז הבניין כמבנה מסוכן או שזוהו תפרי התפשטות וסדקים עובדים, יש לוודא שהחברה הקבלנית שנשכרת לצורך זה הנה חברה רשומה, ומחזיקה בסיווג, הניסיון והביטוחים המתאימים.

מפרט טכני לשיקום חזיתות בסנפלינג
באופן כללי, שיפוץ ושיקום חזיתות מבנים הנו תהליך המורכב ממספר שלבים ומיושם על פי מפרט טכני שהוכן מראש בהתאם למצב המבנה ולצרכים הספציפיים. לדוגמה, במידה והשיפוץ דורש שיקום בטונים, אזי השלב ההתחלתי יהיה כרוך בשטיפת קירות המעטפת בלחץ מים גבוה והסרת החלקים הרופפים בעזרת כלי חציבה ופטישון חשמלי. השלבים הבאים מורכבים מסיתות הבטון שמסביב לברזלי הזיון והסרת החלודה עם מברשת ברזל, כשלאחר מכן מצפים את ברזלי הזיון בחומרים למניעת חלודה כגון סיקה מונוטופ 610 או סיקה טופ 110. בתום השלבים הללו יש לבצע השלמות בטון בחומרים כגון סיקה טופ 122 או סיקה רפ, וליישר את הקירות בעזרת חומרים צמנטיים המועשרים בדבק לטקס. שלב הגימור מורכב מתיקוני שפריץ במידת הצורך, וכן יישום יסוד קושר וצביעת קירות המעטפת בצבע גמיש אוטם.

שיקום חזיתות בגלישת מעטפת
שיקום חזיתות בגלישת מעטפת מתבצע באמצעות שתי מערכות משולבות שהן מערכת גלישה ועבודה בתילוי ומערכת אבטחה צירית אנכית. מערכת התנועה הנה מכשיר גלישה תעשייתי המחובר אל כיסא ומאפשר עצירה נקודתית, בעוד שמערכת האבטחה הצירית משמשת לגיבוי מערכת ומחוברת אל רתמת הגולש. לשיטת עבודה זו יישנם מספר יתרונות בולטים כגון חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות העבודה, הנגשה מרבית לכל נקודה מעל למעטפת ושטח עבודה סטרילי. שיטה זו חוסכת גם את הסיכון לפריצות וגנבות בקומות העליונות במהלך שיפוץ, סיכון המתלווה אל שיטת הפיגומים. עם זאת, עבודות הגובה בכלל ושיקום חזיתות בפרט, מצריכים רישיון, הסמכות, מקצועיות ניסיון רב בתחום, ומומלץ לשכור את שירותיה של חברה המצוידת בכל האישורים והביטוחים הנדרשים לעבודה מוצלחת ובטוחה, תוך עמידה בכל המחויבויות לרבות העמידה בלוח הזמנים שנקבע מראש.