פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

מחירון פיגומים להשכרה / למכירה – 2022

תוכן עניינים
מחירון פיגומים

מחירון פיגומים להשכרה ולמכירה | המחירון המקיף בישראל – מעודכן לשנת 2022. בנוסף פירוט מקיף של כל הקריטריונים שלפיהם נגזר מחיר הפיגום להשכרה ומכירה.

הפיגום מוגדר כקונסטרוקציה זמנית המותקנת מעל לקרקע, מעל מבנה או שהיא מחוברת אליו. הפיגום משמש כמשטח יציב ובטוח לביצוע עבודה בגובה ו\או שמוחזק עליו ציוד. על אף טכניקות הבניה המתקדמות שמאפיינות כיום את הענף, הפיגומים מהווים עדיין חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה, אם לצורך עבודה בגובה או בסביבות עבודה סבוכות ומורכבות ואם להנגשה ושינוע אנשי מקצוע וציוד ברחבי אתר הבנייה. ישנם מגוון הקריטריונים שלפיהם נגזר מחיר הפיגום, אך באופן כללי, ניתן לקבל הצעת מחיר מדויקת רק לאחר בדיקה בשטח ושכלול של כלל המשתנים.

להלן חלק מהפרמטרים המשפיעים על העלות:

סוג הפיגום הנבחר

אחד מהקריטריונים המשפיעים ביותר על המחיר הוא סוג הפיגום (פיגום חמורי, פיגום עצמאי נייח\ נייד, פיגום זקיפים, פיגום זיזי, שלוח, תלוי, ממוכן וכן הלאה). לדוגמה, הפיגום החמורי הוא הבסיסי ביותר מבין כלל הפיגומים הסטנדרטיים ולפיכך עלות רכישתו\ השכרתו היא הנמוכה ביותר, ומחירו של חמורי, הניתן להזזה ממקום למקום באתר הבניה ללא צורך בפירוק והרכבה, יהיה גבוה יותר על פי רוב מפיגום המעוגן אל הקיר.

חבילת השירות להשכרת פיגומים

ניתן לרכוש או לשכור פיגומים על בסיס חודשי, שבועי או יומי. באופן כללי, ככל שתקופת השכרה הנה ממושכת יותר, כך התמחור ליום נמוך ואטרקטיבי יותר ללקוח. יתירה מכך, מעבר לעלות פיגום עצמו, ישנם שירותים נוספים הנדרשים במוקדי זמן שונים ובתוספת תשלום, והם כוללים, בין היתר, את תכנון הפיגומים בהתאמה פרטנית אל הצרכים, ביסוס והעמדת הפיגומים על רגליהם ופירוקם בתום השימוש בהם. לעניין זה, יעלה הצורך להסתייע בשירותיהם של בודק מוסמך מטעם המשרד לבטיחות וגיהות ובונה פיגומים מורשה המלווים ומפקחים על תהליך הקמת הפיגומים.

גובה הפיגום

העלות תלויה גם בגובה הפיגומים (חישוב לפי מטר מרובע) או לחלופין על פי כמות המיטות הנחוצות להרכבתו (שטח כל מיטה כ- 5 מ"ר). מבנה בגובה של 20 מטרים ומעלה יצריך פיגומים עם זקיפים כפולים, כמו גם חיזוקי בסיס, חיזוקי ברזל והנפת חומרים לגובה, מה שמייקר את עלות העבודה.

דרכי הגישה לאזור הקמת הפיגום

דרכי הגישה לאזור הקמת הפיגום ולאתר עצמו עשויים להשפיע אף הם על המחיר. לעתים קרובות קיימת בעיית גישה אל אזור האתר הבנייה. במצב האידאלי, נעשה שימוש במנוף לצורך שינוע הפיגומים. עם זאת, באזורים שאין בהם אפשרות לפעולת המנוף, יידרש שימוש באמצעים אחרים המייקרים את המחיר.

הוצאות נלוות בהרכבת פיגומים

עלויות הפיגומים על פי רוב לא כוללות מע"מ. כמו כן, יש להוסיף, כאמור, אל סך העלויות גם את דמי ההובלה, התכנון, ההתקנה והפירוק וכן עלות השכרת שירותיהם של בודק מוסמך ובונה פיגומים מורשה.

רכישת פיגומי קבע

ישנן חברות בנייה גדולות שהיקף העבודה שלהן נרחב ומתמקדות בפרויקטים ובמיזמים בעלי אופי ספציפי, ולפיכך מעדיפות לבצע רכישה של פיגומי קבע. עם זאת, מחירו של פיגום בודד יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים או יותר, ודורש גם תחזוקה שוטפת. בנוסף, כל פרויקט דורש התאמה פרטנית של הפיגום הן לצורכי הפרויקט והן לתוואי השטח. על כן מעדיפות מרבית מהחברות הקבלניות הבינוניות והקטנות לשכור את הפיגומים בהתאמה אל צורכי העבודה המשתנים.

סוגי פיגומים נפוצים

להלן פירוט סוגי פיגומים נפוצים ודגשים הנוגעים לאופן התקנתם או השימוש בהם:

פיגום חמורי

זהו הפיגום הבסיסי ביותר, המורכב ממשטח עבודה ונתמך באמצעות סמוכות חמורים ממתכת או מעץ (מכאן נגזר שמו). הפיגום מאפשר הגבהה מרבית לגובה של 2 מטרים לכל היותר, ולפיכך מותאם לעבודות בגובה נמוך. בשל מגבלת הגובה, הפיגום כמעט ואינו בשימוש כיום. בחלק מהדגמים כולל הפיגום סולם מובנה, בעוד שבדגמים אחרים ניתן להשתמש בסולם עצמאי. השימוש בפיגום זה מותנה בהצבתו מעל לקרקע יציבה, מיושרת ומהודקת.

פיגום עצמאי (פיגום מגדל)

פיגום עצמאי מהווה יחידה עצמאית שאיננה מחוברת לבניין. קיימים שני סוגים של פיגום עצמאי שהם פיגום עצמאי נייח (פיגום קבוע), הממוקם במקום קבוע ואינו ניתן להעברה ממקום למקום בשלמותו, ופיגום נייד הניתן להעברה בין מקומות שונים באתר הבניה בעזרת גלגליו. השימוש בפיגום עצמאי נייד הוא מעל למשטח מיושר בלבד, המצופה בטון או אספלט וללא שקעים וחללים. כמו כן, בעת העברת הפיגום ממקום למקום, אסור שיימצא מעליו אדם. עלות ההשכרה היומית של הפיגום נעה בין 1,000 – 500 ₪ בהתאם לסוג הפיגום, צורתו וגובהו, בעוד שעלות ההשכרה החודשית נעה בין 4,000 – 2,000 ₪.

פיגום זקיפים קבוע (פיגום טייחים)

מדובר בפיגום הכולל שני טורים של צינורות מתכת או זקיפים מעץ שמעליהם משטחי עבודה נסמכים. התצורה המינימלית מורכבת מ- 4 זקיפים המותקנים אנכית אל הקרקע ומעליהם מונחים על פי הצורך משטחי דריכה בכמה מפלסי גובה שונים. ניתן לבנות פיגום זקיפים בגבהים משתנים באמצעות הוספת זקיפים ומשטחים. השימוש בפיגום זה נפוץ מאד בעבודות על קירות חוץ וחזיתות של מבנים, מאחר וניתן לפרוש אותו באופן המקיף מבנים שלמים. פיגום זקיפים מעץ בגובה 18 מטרים או יותר ופיגום זקיפים ממתכת בגובה 50 מטרים או יותר, דורשים הקמה על פי תכנון. יש לקבע את הפיגום אל המבנה על ידי עיגון רצועות קשירה לבורגי ג'מבו שקובעו אל הקיר. הפיגום ניתן להתקנה גם בקרקע בוצית יציבה, זאת על ידי מדרכים קשיחים המספקים עבור הזקיפים את הבסיס הקשיח. עלות ההשכרה החודשית למיטה (באורך של 5 מטרים) נעה בין 120 – 100 ₪.

פיגום זיזי

זהו פיגום קבוע המעוגן אל קירותיו של המבנה במפלס בודד. משטחי העבודה בפיגום זה מונחים מעל לזיזים לחלופין זוויות פלדה מסיביות המונחות במרחקים קבועים זו מזו ומשמשות כפלטפורמה להנחת משטחי הדריכה. נהוג כיום לחבר את הזיזים אל הקיר בגובה המבוקש באמצעות בורגי עגינה, כשבתום השימוש בפיגום נחתך בורג העגינה ומכוסה בטיח. השימוש המרכזי בפיגום הזיזי כיום הוא לעבודות ממושכות במפלס גובה יחיד או להקמת טפסות מתועשות. תקנות הבטיחות קובעות שיש להתקין ולעגן את הפיגום הזיזי על פי תכנון ושהזיזים יהיו ממתכת ואיתנים במידה המאפשרת לשאת את העומס המופעל עליהם. עלות ההשכרה היומית של פיגום זיזי נעה סביב ה- 500 עד 600 שקלים ליום ועלות ההשכרה החודשית היא בטווח שבין 3,500 – 3,000 שקלים, אם כי מרבית מחברות הבניה מעדיפות לרכוש את הפיגום ולא לשכור אותו.

פיגום שלוח

פיגום שלוח הנו משטח דריכה המעוגן אל המבנה ובולט כלפי חוץ. הפיגום מעוגן אל המבנה באחד משלושה אופנים שונים בהם: חיזוק קצה משטח העבודה אל תקרת ורצפת הקומה שאליה הוא מחובר באמצעות שימוש במוטות טלסקופיים, חיבור משטח העבודה אל רצפת הקומה באמצעות ברגים, או לחלופין על ידי שימוש במשקולות והנחתן מעל למשטח העבודה, כדי שתספקנה כוח נגד למשקלם של העובדים ו\או חומרי הגלם שמעליהם. פיגום שלוח מותאם אופטימלית לעבודה באזורים שמתאפיינים במפתח רחב המאפשר הנחת הפיגום לרוחבו, או במבנים שבהם עדיין לא נבנו הקירות, ומשמש על פי רוב כמשטח עבודה לעובדים בקומה בה ממוקם הפיגום ולקליטת חומרי גלם בעזרת עגורן. כמו כן, ניתן לעשות בו שימוש לעבודות הדורשות עמידה תוך כדי ביצוע. עלות ההשכרה היומית נעה בין 500 ל- 600 שקלים ליום עבודה ועלות ההשכרה החודשית נעה בין 3,500 – 3,000 שקלים, על אף שמרבית מחברות הבניה כיום מעדיפות לרכוש את הפיגום.

פיגום תלוי קבוע

מדובר בפיגום שאינו נסמך מהקרקע אלא תלוי מחלקו העליון של מראש המבנה או מקובע לקירותיו וכולל כמה משטחי עבודה קבועים. הפיגום התלוי מגיע בשני מודלים שהם הפיגום התלוי הקבוע הפיגום התלוי ממוכן. השימוש בפיגום התלוי הקבוע שכיח בעיקר במבנים גבוהים, בעת ביצוע עבודות ארוכות טווח במפלס גובה מסוים מעל למעטפת המבנה, כמו לדוגמה ציפוי קירות או עבודות טיח, ובפרט כשהמבנה ממוקם מעל לקרקע בעלת שיפוע נרחב, והיא איננה מהודקת ויציבה ו\או באזורים המאוכלסים בצפיפות. עלות השכרת פיגום תלוי קבוע מותנית בתקופת השכרה מינימלית של חודש לכול הפחות ונעה בין 10,000 – 6,000 שקלים (כולל אישור של בודק מוסמך).

פיגום תלוי ממוכן

פיגום זה מעוגן אל חלקו העליון של המבנה, והוא כולל משטח עבודה הניתן להגבהה ולהנמכה לאורך גובה המבנה באמצעות כננת עם מערכת הידראולית או חשמלית. השימוש בפיגום התלוי הממוכן מותאם בעיקר לעבודות גובה שמאופיינות בתנועה דינמית לאורך גובה חזית המבנה, כמו התקנה, תיקון או החלפת חיפוי, ניקוי חלונות וכיוצא בזה. תקנות הבטיחות קובעות שבמהלך התכנון יש להתייחס לממדי הפיגום למניעת היתקלות הפיגום בקירות המבנה ובמכשולים אחרים. כמו כן, מידות שלוחות הפיגום נקבעות באופן המבטיח בטיחות בעבודה, כך שהמרחק בין השלוחות מתאים לזה של סמוכות הרוחב שברצפת הפיגום. יתרונו של הפיגום נוגע להיותו מהיר לפרישה ומגיע מוכן לפעולה עם כל אמצעי הבטיחות הנחוצים. התעריף להשכרה חודשית כולל בתוכו בחודש הראשון את דמי ההובלה ואישור מהנדס בודק, ולפיכך נע בטווח שבין 15,000 ₪ ל- 20,000 ₪, בעוד שבחודשים העוקבים נע המחיר בין 7,000 ₪ ל- 7,500 ₪.

פיגום פיר מעלית

פיגום פיר מעלית הוא פיגום המותקן בפירי מעליות לצורך התקנת מעליות ו\או לאפשר גישה בטוחה לאנשי המקצוע השונים לשם ביצוע עבודתם. פיגום מסוג זה מחויב בתכנית מהנדס עם פירוט מידותיו של הפיגום והעומסים שהוא נדרש לשאת. בטרם הרכבת פיגום בפיר המעלית, עולה הצורך לעתים קרובות בניקוי תחתית הפיר ושאיבת המים במקרה של הצפה. השלב הבא מורכב מהתקנת בסיס הפיגום. מדובר במשטח עץ ומעליו ראשי פלטה שמטרתם לקבע למשטח העץ את עמודי הברזל ומניעת תזוזה. בתום שלב זה נבנה הפיגום לגובה באמצעות עמודי ברזל מאונכים ומשטח עץ לעמידה מעל למסגרת ברזל מאוזנת. ייחודיותו של הפיגום נעוצה במודולריות שלו וביכולת להתאים את מידות הפיגום אל מידות הפיר המיועד. השימוש בפיגום נפוץ בעיקר בבניינים בפרויקט תמ"א 38, בתוספת מעלית במבנים קיימים או כשעולה הצורך תחזוקת המעלית והפיר. מאחר ותכנון והרכבת פיגום בפיר מעלית דורשים התאמה פרטנית לתכנית הנדסית, התמחור נקבע, למעשה, על פי מורכבות העבודה.

 

פיגומים בתקן אירופאי (פיגום גרמני)

בתאריך ה- 1.1.19 אישרה ועדת העבודה הרווחה תקנות חדשות המחייבות שימוש בפיגומים בתקן אירופי, זאת במטרה למגר תאונות הנגרמות מנפילה בגובה וליצור סביבת עבודה בטוחה יותר באתרי הבנייה. התקנות החדשות קובעות את חובת השימוש בפיגומים אשר עומדים בהוראות התקן הישראלי לפיגומים ושאומצו מתוך התקן האירופאי המחייב. התקן האירופאי לפיגומים (EN12810) תקף במדינות האיחוד האירופי ומונה בתוכו מכלול כללים, הוראות ומבדקים שכל פיגום נדרש לעמוד בהם כתנאי לקבלת אישור להתקנה ושימוש. תקן זה חולש על כול ההיבטים האפשריים הנוגעים למבנה הפיגום וללא הותרת פרצה שאיננה מטופלת, לרבות התייחסות לחומר המשמש לייצור הפיגום, עובי דופנות הרכיבים למיניהם ותרחישי סיכון בהם נדרש הפיגום לעמוד, מה שמבטיח הקניית בטיחות ברמה הגבוהה ביותר. חלק מדרישות והוראות התקן הנן כלליות ומתייחסות לכלל סוגי הפיגומים, בעוד אחרות הנן פרטניות ונוגעות לסוגים ספציפיים של פיגומים. רשימת הדרישות נוגעת, בין היתר, למאפייני החוזק המבני של הפיגום ועמידותו המלאה לכל אורך תקופת השימוש בו, ליציבות ועמידה גם בעומסי קיצון רגעיים, לעיגון משטחי הדריכה באופן המונע לחלוטין כל אפשרות להתרוממותם, התקערותם או השתחררותם ממקומם וכן הלאה. מטבע הדברים עלויות ההשכרה והרכישה של פיגומים בתקן האירופאי גבוהות ב- 30% עד 50% מהפיגומים הסטנדרטיים, אך במבחן הזמן הם חסכוניים ובטוחים הרבה יותר.

פיגום אקרו (מגדל תמיכה אקרו)

להבדיל מהפיגומים האחרים, פיגום אקרו אינו משמש כמשטח דריכה לביצוע עבודה בגובה, ניידות של העובדים ו\או החזקת ציוד, אלא להקניית חיזוק ותמיכה לתקרות בטון לאחר יציקתן, עד להתקשות הבטון באופן המאפשר לתקרות לשאת באופן עצמאי את משקלן. הרכבת פיגומי אקרו הנה פשוטה מאד ונעשית בצורה מודולרית וללא הזדקקות למנוף. מגדל תמיכה אקרו מורכב מצנרות מתכת (בצורה של מסגרות) בגבהים ובעוביים שונים, המחוברות זו אל זו באמצעות מספרי קשירה. בבסיס הפיגום ובראשו מותקנים ברגיי הגבהה (בורג עליון ובורג תחתון) המשמשים לכוונון גובה הפיגום הנדרש. הקשירה שבין המגדלים מתבצעת באמצעות חבקי קשירה (מחברים בין חוליות אקרו), כשמעל לבורגי ההגבהה העליונים מותקנות מערכת של טפסות ומשטח המהווה בסיס ליציקת הבטון.

הצנרות המשמשות להקמת הפיגום מיוצרות בקוטר של כ- 50 מ"מ ("1.5 צול) לעומסים בינוניים ובקוטר של כ- 60 מ"מ ("2 צול) לעומסים כבדים. תכנון פיגומי אקרו התאמתם אל צורכי העבודה ובדיקתם נעשית על פי תכנון מהנדס, והרכבת מתבצעת בהנחיית מנהל עבודה ובפיקוח של קונסטרוקטור בשטח.

מחירון פיגומים להשכרה

סוג הפיגוםפירוט מורחב
טווח מחירים (לא כולל מע"מ, הובלה והרכבה)
פיגום נייד מודולרי סטנדרטי בגובה של 8 מטריםפיגום נייד סטנדרטי מאלומיניום כולל 4 מיטות, 2 סולמות, 4 מעקות וקושרות סט גלגלים כפול. עלות השכרה לשבוע נעה בטווח שבין 1,000 – 800 ₪, ועלות ההשכרה לתקופה שבין שבוע עד חודש היא כ- 2,500 – 2,500 ₪. הובלה, הרכבה ופירוק הם בתוספת תשלום.
550 – 350 ₪ ליום עבודה
3,000 – 2,000 ₪ לחודש
פיגום נייד מודולרי בגובה של 10 מטריםפיגום נייד מודולרי בגובה 10 מטרים מתוצרת חברת ZARGES גרמניה עם תו תקן אירופאי. המחיר כולל פיקוח של בונה פיגומים מוסמך מטעם משרד הכלכלה, אך ללא הובלה והרכבה.
1,100 – 900 ₪ השכרה ליום
6,000 – 5,500 ₪ לחודש
התקנה ופירוק של פיגום נייד מודולריעלות הרכבה ופירוק של פיגום נייד מודולרי. לאחר הרכבת הפיגום, ניתן להזיזו ממקום למקום מבלי שיעלה צורך בפירוקו מחדש. העלות נגזרת מגובה הפיגום.
1,500 – 800 ₪ להרכבה ופירוק
הובלה ואיסוף של פיגום נייד מודולרי לכול כיוון (אזור מרכז)עלות ההובלה והאיסוף של הפיגום הנייד המודולרי לכול כיוון (אזור מרכז).
800 – 500 ₪ להובלה ואיסוף בגמר העבודה
פיגום זקיפים קבוע (פיגום מיטות)העלות מחושבת לפי מיטה או לפי מ"ר, כשהיחס בין מיטה למ"ר עומד על 1:5 (כל מיטה באורך 5 מ"ר). לדוגמה, עלות השכרת פיגום זקיפים קבוע לבניין בן 4 קומות תנוע בין 12,000 – 11,000 ₪.
25 – 23 ₪ למ"ר לחודש
130 – 100 ₪ למיטה לחודש
הרכבה ופירוק של פיגום לטיח חוץמחיר הרכבה ופירוק של פיגום לטיח חוץ (פיגום מיטות), לרבות הובלת הפיגום הלוך ושוב.23 – 20 ₪ למ"ר
הובלת פיגום זקיפים קבועעלות ההובלה של פיגום לטיח חוץ במשאית דבל עם מנוף. עלות ההובלה היא עד למרחק של 50 ק"מ לכיוון אחד
2,000 – 1,500 ₪ לכיוון אחד
פיגום חשמלי תלוי באורך 3 מטריםפיגום חשמלי תלוי באורך של 3 מטרים. הפיגום כולל מנוע אחד מסוג טומק. מחיר ההשכרה אינו כולל את עלויות הובלת הציוד הלוך ושוב, את העתקת הפיגום ממקום למקום והרמת הקורות והמשקולות.
5,500 – 4,500 ₪ לחודש
פיגום חשמלי תלוי באורך 5 מטריםפיגום חשמלי תלוי באורך של 5 מטרים. הפיגום כולל שני מנועים מסוג טומק. עלויות הובלת הציוד הלוך ושוב, וכן הרמת הקורות והמשקולות והעתקת הפיגום ממקום למקום הם בתוספת תשלום.
7,500 – 6,500 ₪ לחודש
פיגום חשמלי תלוי באורך 10 מטריםפיגום חשמלי תלוי באורך של 10 מטרים ושני מנועים מסוג טומק. יש להוסיף למחיר ההשכרה גם את עלויות הובלת הציוד, הרמת המשקולות והקורות העתקת הפיגום ממקום למקום סביב המבנה
9,500 – 8,500 ₪ לחודש
מחיר הובלת פיגומים במשאית מנוףמחיר הובלת הפיגום במשאית עם מנוף באורך של 7.5 מטרים, עד למרחק 50 ק"מ לכול כיוון.
1,500 – 1,000 ₪ לכיוון אחד
התקנה ופירוק של פיגום חשמלי תלויעלות ההתקנה ועלות הפירוק של פיגום חשמלי תלוי.
5,500 – 3,500 ₪ לכול פעולה
העתקת הפיגום החשמלי התלוי סביב המבנהעלות העתקתו של הפיגום החשמלי התלוי ממקום למקום סביב המבנה.
2,500 – 1,500 ₪ לכול העתקה
עלות בודק מוסמך לפיגום חשמליעלות בודק פיגומים מוסמך לאחר התקנתו של הפיגום החשמלי ובטרם השימוש בו.1,500 – 1,000 ₪
פיגום מגדל אקרו באורך מתכוונן עד 4.5 מטריםפיגום מגדל אקרו באורך מתכוונן עד 4.5 מטרים לתמיכת קירות ורצפות בטון בעובי עד 4 מ"מ. הפיגום עשוי מפלדה מגלוונת. קוטר צנרת חיצונית עד 60 מ"מ וקוטר צנרת פנימית עד 56 מ"מ.
200 – 185 ₪ ליחידת מגדל לחודש
פיגום מגדל אקרו באורך מתכוונן עד 6 מטריםפיגום מגדל אקרו באורך מתכוונן עד 6 מטרים לתמיכת קירות ורצפות בטון בעומסים כבדים. הפיגום עשוי מפלדה מגלוונת. קוטר צנרת חיצונית עד 76 מ"מ וקוטר צנרת פנימית עד 60 מ"מ.
225 – 210 ₪ ליחידת מגדל לחודש
פיגום מגדל אקרו באורך מתכוונן עד 8 מטריםפיגום מגדל אקרו מפלדה מגלוונת המתכוונן עד לגובה של 8 מטרים לתמיכה קירות בטון בעומסים כבדים.
255 – 240 ₪ ליחידת מגדל לחודש
הרכבה ופירוק של פיגום מגדל אקרומחיר משתנה בהתאם לגובה הפיגום.400 – 200 ₪
מחיר הובלת פיגומי אקרו במשאיתעלות הובלת הפיגומים במשאית עד למרחק של 50 ק"מ לכול כיוון.
1,500 – 1,000 ₪ לכיוון אחד

מחירון חלקי חילוף לפיגומים (לא כולל מע"מ)

סוג הפריטפירוטטווח מחירים
מסגרת ביטחון לפיגום זקיפיםמסגרת ביטחון לפיגומי טיח מפלדה מגלוונת. עומדת בתקן אירופאי.350 – 240 ₪ ליחידה
סורג אופקי לפיגום זקיפיםעשוי מפלדה מגלוונת. מיוצר באורכים שבין 250 – 100 ס"מ מחזיק בתקן אירופאי.85 – 45 ₪ ליחידה
סיפון פלדה לפיגום זקיפיםמיוצר מפלדה מגלוונת. משווק בגדלים שבין 100X32 ל- 250X32 ס"מ. נושא בתקן אירופאי.370 – 250 ₪ ליחידה
ברגים, יתדות וצינורות לפיגומי טיחחלקי חילוף מפלדה מגלוונת.35 – 3 ₪ ליחידה
סופי מעקות לפיגומי טיח פלדה לפיגום זקיפיםסופי מעקות באורך 65 ס"מ מפלדה מגלוונת.50 – 45 ₪ ליחידה
בסיסים מותאמים לפיגומי טיחבסיסים מותאמים לפיגומי טיח מפלדה מגלוונת. משווקים אורכים שבין 100 – 50 ס"מ.115 – 65 ₪ ליחידה
מהדק כפול מקובע\ מסתובבעשוי מפלדה מגלוונת.60 – 50 ₪ ליחידה
בורגי התאמה לפיגומי זקיפיםבורגי התאמה לפיגומי זקיפים באורכים משתנים בטווח שבין 100 – 50 ס"מ.115 – 65 ₪ ליחידה

נכתב על ידי עמית עוז 2022

מחירון פיגומים

לפיגומים יישנו תפקיד מרכזי במהלך בנייה, שיפוץ או שיקום מבנים, והם מהווים אמצעי המאפשר עבודה בטיחותית בגובה, תוך מתן תמיכה הן לעובדים והן לציוד.

אם בעבר ניתן היה להסתייע בפיגומי מיטות בלבד לצורך עבודות בגובה, הרי שכיום יישנו היצע מכובד של פיגומים מסוגים, צרכים ותעריפים שונים. את הפיגומים ניתן לרכוש או לשכור, אך מכיוון שעולה הצורך בהתאמתם באופן פרטני אל צורכי כל פרויקט ופרויקט בהתאם לתוואי השטח, התנאים הסביבתיים, מגבלות ומכשולים, מעדיפים מרבית הקבלנים את אופציית ההשכרה על פני הרכישה.

יישנו מגוון רחב של גורמים העשוי להשפיע על מחירי הפיגומים, כשהגורם המרכזי הינו סוג הפיגום. ניתן למנות פיגומים מסוגים רבים כגון פיגום חמורי, פיגום שלוח, פיגום זקיפים, פיגום ממוכן, פיגום תלוי וכדומה.

תעריף השכרה של פיגום זקיפים (על פי מטר מרובע או כמות מיטות)

גורם נוסף שלפיו נקבעת עלות ההשכרה היא כמות המיטות או לפי מטר מרובע, כאשר מידותיה הסטנדרטיות של מיטה הן כ-5 מטרים רבועים. מחירי פיגומי מיטות עבור בניין בעל שש קומות יהיו בסביבות ה– 30 עד 40 ₪ לכל מטר מרובע, או בסביבות 150-180 ₪ לכל מיטה.

עם זאת, חשוב להאיר את תשומת הלב לכך שמבנים גבוהים עשויים להצריך חיזוקי רגליים וחיזוקי ברזל, כך שהתעריפים נתונים לשינויים, ועלולים להאמיר עד ל-200 ₪ בעד כל מיטה.

חשוב לדעת שלרוב, מחירי הפיגומים אינם כוללים מע"מ, הובלה, הרכבה ופירוק, על כן יש להקפיד ולכלול אותם במהלך ההתקשרות עם החברה הקבלנית המשכירה את הפיגומים.

כמו כן, יש לוודא שהפיגומים עומדים בתקנים הנדרשים של מכון התקנים הישראלי, והקמתם נעשית תחת פיקוח מטעם מתקין פיגומים מורשה ומקצועי.


 

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?