פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

פיגומים לבנייה (אתרי בנייה)

תוכן עניינים
פיגומים לאתרי בנייה

פיגומים לבנייה (אתרי בנייה)
פיגומים לבנייה משמשים כמתקנים זמניים לביצוע מגוון עבודות גובה שונות וכן להחזקת חומרי גלם וציוד. יישנם סוגים שונים של פיגומים לבנייה, ונהוג להקימם כשאין כל אמצעי אחר לעבודה בטיחותית מן הקרקע.

אחד מהפיגומים השכיחים באתרי בנייה למיניהם הוא הפיגום העצמאי הנקרא כך בשל העובדה שהוא איננו מחובר אל המבנה אלא משמש כיחידה עצמאית בשונה מיתר הפיגומים. ניתן למנות שני סוגים של פיגומים העצמאיים שהם הפיגום הנייח והפיגום הנייד, כאשר הסוג הראשון ממוקם על הקרקע ומקובע במקום אחד, בעוד שהפיגום הנייד ניתן להזזה ממקום למקום באתר הבנייה בזכות גלגליו.

כללי הבטיחות לעבודה בגובה קובעים שניתן להציב את הפיגום העצמאי הנייד על קרקע מאוזנת וישרה בלבד, ובמקום המוגן מפני רוחות ומזג אוויר סוער.

לקריאה מורחבת על פיגומים ומחירים…

סוגי פיגומים הנפוצים באתרי הבנייה בישראל
פיגום נפוץ אחר באתרי בנייה שונים הוא הפיגום החמורי המכונה כך בשל משטח עבודה הנתמך על ידי סמוכות חמורים מעץ או מתכת.

הפיגום החמורי קטן מימדים ובמשקל נמוך בהשוואה אל יתר הפיגומים, יתרון המאפשר את ניידותו הקלה והנוחה ממקום למקום בשטח האתר, אך חסרונו נעוץ בכך שמדובר בפיגום שהוא יציב פחות מהפיגומים האחרים, זאת משום היותו נתמך על ידי קוזלות בלבד.

חיסרון נוסף הוא שלא ניתן לעבוד איתו בגובה שמעל ל- 2 מטרים מעל לקרקע. תקנות הבטיחות קובעות גם שניתן להציבו מעל לקרקע ישרה ומהודקת בלבד למניעת החדירה של סמוכותיו אל הקרקע, והן אוסרות את הצבתו מעל לפיגום אחר.

פיגום שכיח נוסף באתרי הבנייה בישראל הוא פיגום הזקפים המכונה כך בשל מערכת זקפים המרכיבים אותו. מדובר במערכת זקפים ממתכת או עץ שעליהם מציבים את משטחי העבודה.

תקנות הבטיחות קובעות שפיגום זקפים מעץ שגובהו מעל ל- 18 ופיגום זקפים ממתכת שגובהו עולה על 50 מטרים מחייבים הישענות על מפרט טכני.

התאמת סוג הפיגום בהתאם לאופי הפרויקט ותקנות הבטיחות לעבודה בגובה
פיגומים פופולאריים נוספים באתרי הבנייה בישראל הם פיגום זיזי, פיגום שלוח, פיגום תלוי ממוכן ופיגומי מיטות הכוללים מערכת מיטות המונחות מעל למסגרות אופקיות מברזל.

יישנם גם פיגומים המצריכים קונסטרוקציה מיוחדת כגון פיגומים מעל למדרכות וחנויות, פיגומים בפיר מעליות וכדומה, כאשר בחירת כל סוג של פיגומים דורשת התאמה אופטימאלית לתוואי השטח ואופי הפרויקט, ולפיכך נדרשת היכרות עם השטח לצורך בחירת הפיגום הפונקציונאלי ביותר לצורכי העבודה, תוך עמידה בכל תקנות ועקרונות הבטיחות לעבודה בגובה.

חשוב לציין שתקנות הבטיחות לעבודות בנייה קובעות שכל הרכבה ופירוק הפיגומים דורשת השגחה ופיקוח של בונה פיגומים מקצועי, אשר עמד בהצלחה במבחנים של משרד התמ"ת, והוא נושא עימו ניסיון מוכח של מעל ל- 3 שנים בבניית פיגומים.

במהלך סקר השווקים לצורך השכרת פיגומים או הזמנת שירותי בנייה\שיפוצים, מומלץ לוודא שנותנת השירות נושאת עימה את כל הניירת, האישורים והביטוחים הנדרשים לעבודה איכותית ובטוחה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?