פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

תקנות בטיחות בבניית פיגומים

השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!

תקנות בטיחות בבניית פיגומים

תוכן עניינים
תקנות לבניית פיגומים

תקנות בבניית פיגומים – שלב התכנון

הפיגומים מוגדרים כמתקנים ארעיים מעל לקרקע, מעל למבנה או מחוברים אליו, ומשמשים לביצוע עבודות בגובה ולנשיאת ציוד במצבים בהם אין כל אפשרות לעבודה בטוחה מהקרקע.

יישנו מגוון רחב של תקנות בטיחות המתייחסות לפיגומים באופן כללי או ספציפי,כשהתקנות הללו מתמקדות בשלושה מוקדי זמן שונים שהינם שלב תכנון פיגומים, שלב בניית הפיגומים ופירוקם.

העקרונות המתייחסים אל תהליך תכנונם של הפיגומים כוללים את הדרישה לבדיקת השטח לצורך ההיכרות עם המגבלות העלולות במהלך בניית הפיגום ותכנון הפיגום באופן המותאם ביותר לעקיפת המגבלות הללו.

העקרונות נוגעים גם לאופן בחירת חומרי הגלם המשמשים לבניית הפיגומים, תוך הקפדה על חומרים מותאמים ובאיכות טובה, על מנת להבטיח הגנה אופטימאלית מפני התמוטטות הפיגום או נפילת אדם וציוד.

עקרונות הבטיחות במהלך הקמת הפיגומים וביסוסם

אחד מעקרונות הבטיחות במהלך הקמת הפיגומים וביסוסם קובע שבניית הפיגומים תיעשה בהשגחתו של בונה פיגומים מקצועי, שעמד בהצלחה במבחני ההכשרה ובעל ניסיון מינימאלי של 3 שנים בתחום עיסוק זה.

תקנות נוספות קובעות שרצפת הפיגום תהיה מלוחות עץ ברוחב של 17 ס"מ לכל הפחות ובעובי המותאם לעומס המרבי ולמרחק שבין סמוכות הרוחב. תקנות הנוגעות לרוחב הרצפה קובעות שרוחבה ייקבע בהתאם אל יעדיו של הפיגום, תוך הקפדה על רוחב מינימאלי של מעל ל-60 ס"מ בנסיבות בהן היא מיועדת לשמש לצורך עמידה או ישיבה בלבד, ומבלי לשמש לאחזקת חומרים.

במקרים בהם אמורה הרצפה לשמש להחזקת חומרים עליה להיות ברוחב של 80 ס"מ או ברוחב של 130 ס"מ אם מסתייעים בה לסיתות או עיבוד של אבנים.

חשוב להקפיד על התקנת הרצפה באופן שהבליטה מעבר לסמכים תהיה במימדים המונעים אפשרות להתהפכות הלוח כלפי פנים או כלפי חוץ.

תקנות המתייחסות אל אמצעי הגידור השונים ומיקומם

אמצעי הגידור השונים במערכת פיגומים כוללים לרוב שלושה מרכיבים שהינם אזן יד, אזן תיכון ולוח רגל. אזן יד הינה יחידת גידור הממוקמת בקצה משטח העבודה על מנת למנוע נפילת אדם בעוד שלוח הרגל מותקן בסמוך אל קצה המשטח למניעת נפילה של ציוד או חומרים.

התקנות הנוגעות לאמצעי הגידור קובעות שמערכת הגידור מצריכה התקנה באופן שאינו מאפשר את ניתוקה באופן מקרי. כמו כן אוסרות התקנות כל שימוש בשרשרות, חבלים או כבלים לצורך גידור ואוסרות את הסרתן כל עוד נעשה שימוש במשטח העבודה.

גובה ההתקנה של אזן היד יהיה בין 90-115 ס"מ, של אזן תיכון בטווח שבין 45-50 ס"מ, ושל לוח הרגל גבוה מ-15 ס"מ מעל למשטח העבודה. תקנות נוספות הקשורות לתהליך בנייתם של הפיגומים מתייחסות אל המרווח בין הפיגום אל הקיר, אופן התקנת הסולמות שבין דיוטות הפיגום, העיגונים, החיזוקים האלכסוניים וכדומה.

מנהל העבודה אחראי לבדיקת מערכת הפיגומים במהלך הקמתה ולפני השימוש בה, וכן אחת לשבוע לפחות במהלך השימוש בהם. בנוסף אחראי מנהל העבודה לבדיקת תקינותה של המערכת לאחר כל הפסקת עבודה בת שלושה ימים או לאחר הפסקת העבודה במשך יממה או יותר בעקבות גשם או רוח.


לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?