פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

ביטוחים בעבודה על פיגומים

השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!

ביטוחים בעבודה על פיגומים

תוכן עניינים
ביטוחים לפיגומים

ביטוחים בעבודה על פיגומים
עבודות קבלניות בתחומי הבנייה והשיפוצים, ובפרט כאלו הכרוכות בעבודות בגובה תוך שימוש בפיגומים, דורשות בדרך כלל פוליסת ביטוח רחבה ומקיפה במיוחד, ומורכבות ממערך כיסויים מגוון אף מעבר למרכיביה הסטנדרטיים.

מדובר בביטוח ייחודי המוכר בשם "פוליסת ביטוח קבלנים", וסעיפיו כוללים, בין היתר, ביטוח צד שלישי, ביטוח רכוש, וכן ביטוח חבות מעביד המכסה מפני תביעות פוטנציאליות מצד העובדים לפיצויים עבור נזקי גוף או נזקי נפש שאירעו במהלך העבודה או בעקבותיה.

ביטוח רכוש ניתן להרחבות, ונועד לכיסוי כל נזק שעשוי להיגרם לרכושו וציודו המקצועי של קבלן הבניין במהלך העבודה, החל מאובדן או נזק למכונות, מתקנים, ציוד או פיגומים המשמשים את הפרויקט, וכלה במשרדים ומבני עזר לרבות תכולתם. ביטוח צד שלישי מעניק לקבלן תגמולי שיפוי לכל סכום שיידרש לשלם על פי חוק לצד שלישי בעקבות הפגיעה בו כתוצאה מהעבודות על הפרוייקט.

חשיבותו של ביטוח עבודות קבלניות
כשמדובר בפרויקטים רחבי היקף עשוי שווי העבודות והציוד להגיע למימדים אדירים, ותרחישים בלתי צפויים מכל סוג בתחום זה עלולים להסב לקבלן נזקים כבדים ביותר.
ביטוח עבודות קבלניות הינו ביטוח עסקי המהווה פיתרון ביטוחי חיוני וחסר תחליף עבור קבלני בנייה ושיפוצים, ובפרט כשהדבר נוגע לעבודות בגובה תוך שימוש בפיגומים.

ביטוח זה נועד לכיסוי כל תרחיש אפשרי של תאונה, פגיעה כלכלית או נזק העשויים להיגרם לקבלן ורכושו, לעובדיו או לצד שלישי למשך כל תקופת העבודה על הפרוייקט.

פוליסת עבודות קבלניות עשויה, כאמור, לכלול גם הרחבות לכיסויים קיימים כגון ביטוח כנגד רעידות אדמה או נזקי טבע, ביטוח למקרים של פגיעה ונזק בתשתיות תת קרקעיות, ביטוח מפני גניבות, כיסוי הוצאות מיוחדות וכדומה.

ביטוח ציוד מכני הנדסי
כיסוי ביטוחי נוסף לקבלנים הוא ביטוח ציוד מכני הנדסי שתחתיו נכללים מגוון כלי עבודה כגון מערבלים, מנופים, דחפורים, עגורנים, מכבשים, מלגזות וכדומה, כשפוליסה זו מכסה תאונות ונזקים בלתי צפויים מראש העלולים להיגרם לרכוש המבוטח הן במהלך הפעלתו והן בהיותו דומם ונייח.

חשוב להבאיר שפוליסות הביטוח לעבודות קבלניות תחומות בזמן מוגדר, ותקפות החל משלב תחילת העבודה על אותו הפרויקט ועד לשלב שבו מקבל המזמין את הפרויקט המוגמר בתוספת תקופת זמן מוסכמת מראש לצורך ביצוע תיקונים. ניתן לרכוש גם פוליסה פתוחה המכסה באופן היקפי את כל סוגי העבודות במהלך שלבי הבנייה השונים של הקבלן, כך שפוליסה זו חוסכת את הצורך ברכישת ביטוח לכל שלב של הפרויקט בנפרד.

עבודות בגובה, ובפרט עבודות על פיגומים הינן כאלו הטומנות בחובן מכלול רחב של סכנות, וכיסוי ביטוחי לעבודות קבלניות מאפשר לקבלן לעבוד בראש שקט וביטחון.

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?