פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

בניית פיגום בפיר מעלית

השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!

בניית פיגום בפיר מעלית

תוכן עניינים

בניית פיגום נייד בפיר מעלית

התקנת מעלית במבנה קיים הינה מגמה אשר תופסת תאוצה בעשור האחרון בשל יתרונותיה הרבים, החל משיפור משמעותי באיכות חייהם של הדיירים והעלאת ערך הדירות במידה ניכרת וכלה בתרומה הרבה לחיזוקו ויציבותו של המבנה.

ניתן להוסיף מעלית חיצונית או פנימית במרבית המבנים הקיימים באמצעות חיבור ישיר אל דירות הדיירים או חדר המדרגות. התקנת המעלית כרוכה בתהליך מורכב הדורש שינויים הנדסיים במבנה, כאשר השינויים הללו מותנים בהכנת תוכניות והגשתן לעירייה לצורך אישורן.

השלבים הביצועיים בהוספת מעלית כוללים שינוי מהלך המדרגות במידת הצורך, וכן בניית פיר המעלית, הרכבת המעלית על כל המנגנונים שלה אצל יצרן המעליות והתקנתה בבניין. השלבים שלאחר התקנת המעלית עשויים לכלול את שיפוץ הלובי וחדר המדרגות.

המצבים בהם עולה הצורך בהקמת פיגום בפיר מעליות

פיר המעלית בנוי בדרך כלל מיציקת בטון מלבנית חלולה, המורכבת בצידיה ממוטות ברזל לצורך החיבור אל המעליות. פירי המעליות אינם כוללים פתחים, עובדה ההופכת את סביבת העבודה לחשוכה במיוחד. העבודה בתוך הפיר הינה שלב בלתי נפרד בשלבי הבנייה, והיא נדרשת לצורך התקנת מערכות שונות וקיבוע המעליות אל דפנות הקירות.

עבודה זו אפשרית ומיושמת מעל גבי פיגומים בלבד, אשר נבנו מבעוד מועד בתוך פירי המעליות. כמו כן, יישנם גם מצבים בהם מתפתחים כשלים במעלית קיימת לאחר שנות עבודה רבות, ולעתים נדרשת הקמת פיגום חוזרת בתוך פיר המעלית במטרה לאפשר לבעלי המקצוע השונים סביבת עבודה בטוחה ונגישות אל כל המפלסים השונים.

בניית פיגומים בתוך פירי מעליות מסווגת כמורכבת יותר בהשוואה להקמתם של פיגומים בסביבות עבודה אחרות בשל הצורך להרים ולשאת את חלקי הפיגום בין הקומות השונות, על כן יש צורך לתכנן את התקנתם באופן שיקל ככל שניתן על הפועלים במהלך העבודה.

שיפוץ פירי מעליות כחלק מפרויקט היקפי לשיקום בטון

במהלך הקמתו של הפיגום בפיר המעלית, חשוב להקפיד ולעגנו היטב אל דפנות הפיר על מנת להעלות ככל שניתן את מידת יציבותו של הפיגום, כשהחיזוק מיושם לרוב במקביל להעברת קווי התאורה לשיפור הראות בתוך הפיר. לעתים קרובות נדרש שיפוץ פירי מעליות כחלק מפרויקט היקפי לשיקום בטון פגוע או החלפת מערכת מעליות ישנה.

במצבים אחרים עולה הצורך ביצירת פתחי אוורור לצרכי ביטחון. בנסיבות הללו לרוב בהחלפתן של הדלתות והמסגרות, כך שהפיגום נועד כאמצעי להגנה מפני נפילות אל תוככי הפיר הפתוח. שיקום בטון בתוך פיר מעליות מורכב מחציבה עד לשלב חשיפת הברזל, כשהחציבה מובילה לנפילות של חלקי בטון.

במצבים האלו משמשים משטחי הפיגום להגנה מפני פגיעות. משטחי הפיגום מסייעים משמעותית גם בעבודות הטיוח בשלבים שלאחר עבודות השיקום, ומאפשרות לבעלי המקצוע הנגשה נוחה ובטיחות מרבית במהלך המעבר בין כל המפלסים השונים.


לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?