פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

השכרת פיגומים במרכז

תוכן עניינים

השכרת פיגומים במרכז

הפיגומים משמשים כאמצעי בלתי נפרד מענף הבנייה ושיפוצים. הם מאפשרים נגישות ועבודה בגובה, וכן נשיאת כלים, חומרי גלם וציוד. ניתן למנות מגוון סוגים של פיגומים החל מפיגומי המיטות הנפוצים ברוב אתרי הבנייה, דרך פיגומי אקרו המשמשים לתמיכה בגשרים, וכלה בפיגומים ייחודיים לעבודה בפירי מעליות.

הפיגומים נבדלים אלו מאלו הן במבניהם, הן בחומרי הגלם מהם הם מורכבים והן בייעודם הספציפי, כאשר כל פרויקט דורש את בחירתם סוג הפיגומים המותאמים ביותר לאופי העבודה, תוואי השטח ומגבלות שונות אשר מציב הפרויקט.

את הפיגומים ניתן לרכוש או לחלופין לשכור לכל משך טווח העבודה, ועל מנת לעשות את הבחירה הכדאית והמשתלמת ביותר בין אופציית ההשכרה לאופציית הרכישה של הפיגומים יש להתייחס אל מספר שיקולים כגון אופי והיקף העבודה עם אותו סוג הפיגומים.

השיקולים לרכישת פיגומי קבע

השיקולים לרכישתם של פיגומי קבע כוללים, כאמור, את היקף העבודה עם אותו סוג של פיגומים היקף עבודה נרחב, תוך שימוש בפיגומים במספר גבוה ככל שניתן בפרויקטים דומים הופך את הרכישה לכדאית ומשתלמת בהסתכלות ארוכת טווח.

מאידך, יש לזכור שקיים גם החשש שהפיגום אשר נרכש עשוי שלא להתאים לכל פרויקט, ועלול להיווצר מצב שבו החברה שרכשה את הפיגום תיאלץ לדחות על הסף פרויקטים הדורשים פיגומים מסוג שונה מזה שנרכש.

הקדמה וההתפתחות התעשייתית מאפשרת אמנם למצוא כיום פיגומים הנותנים פתרונות היקפיים למגוון רחב של פרויקטים שונים, אך ככל שהפיגום מתקדם יותר כך גם עולה בהתאמה מחירו.

רכישת פיגומי קבע עשויה לעלות בטווח שבין 10,000 – 50,000 ₪ ולעתים אף יותר, עובדה המובילה חברות קבלניות רבות להעדיף את אופציית ההשכרה כחלופה לרכישתם של הפיגומים.

מכלול השירותים המסופקים במהלך השכרת פיגומים

רכישת פיגומי קבע דורשת גם תחזוקה שוטפת, הכוללת בדיקה תקופתית והקפדה שלוחות העץ נקיים מקליפה, צבע או מסמרים בולטים, וכן שסיבי העץ מוגנים מהתפקעות והמתכת ללא חלודה.

הבדיקה התקופתית נערכת באמצעות בודק מוסמך, שתפקידו לבחון את הפיגומים החל משלב תכנון הקמתם ועד לשלב פירוקם בתום הפרויקט. אחד ממכלול השירותים הניתנים בהתאם לבקשת הלקוח במהלך השכרת הפיגומים הוא הרכבתם ופירוקם על ידי בודק מוסמך, האחראי גם על בדיקת תקינותם על בסיס שבועי למשך כל הפרויקט.

מרבית חברות הבנייה והשיפוצים מעדיפות לשכור פיגומים דרך חברה המספקת מעטפת שירותים כוללת לרבות שירותי הובלה, הרכבה ופירוק.

עם זאת, במהלך ההתקשרות עם חברה להשכרת פיגומים חשוב לוודא שחברה בעלת רישיון, ביטוחים רלוונטיים ואישורים מטעם מהנדס בטיחות החתום על המסמכים המעידים שהפיגומים אכן עומדים בתקנים להבטחת עבודה בטיחותית.

חיפוש מידע על פיגומים במרכז

חיפוש באינטרנט או בדרכים נוספות אחר חברות המתמחות בהשכרה ומכירה של פיגומים באזור המרכז יעלה מאגר אינסופי של חברות וקבלני שלד המציעים שירותים בתחום.

בין אם מדובר בפרויקט תמ"א 38, מבנה מגורים חדש, שיפוץ הדירה בקומה עליונה או שיקום הבניין, מחייב הפרויקט לרוב שימוש בפיגומים המהווים, למעשה, את אחד מאמצעי העזר החיוניים והיעילים ביותר של כל אתר בנייה.

הפיגום מהווה מתקן זמני המוקם מעל הקרקע, המחובר אל המבנה או מוקם מעל לגגו בנסיבות בהן אין כל אפשרות חלופית לעבוד בביטחון מעל למשטח בטוח ויציב, ומשמש לנשיאת בני אדם וציוד.

המגמה ההולכת ומתרחבת של חידוש ושיפוץ מבנים במסגרת פרויקט תמ"א 38 או לצורך השבחת הנכס הולידה את הצורך בהשכרת פיגומים, ובעקבות זאת גם לעלייה בביקושים.

חשיבות השכרת הפיגומים אצל חברות מקצועיות ואמינות

ניתן למנות סוגים רבים של פיגומים, החל מפיגומי המיטות הסטנדרטיים והפיגומים הניידים וכלה בפיגומי הזקפים והפיגום התלוי, כאשר כל מיזם דורשת התאמה אינדיבידואלית של סוג הפיגום אל אופי העבודה.

היות ורכישת פיגומים הינה לרוב יקרה ובלתי רלוונטית, הפתרון המשתלם והיעיל ביותר הינו השכרתם. העלייה בביקוש לפיגומים והשוק הפרוץ הובילו לכך שצצו בשנים האחרונות קבלני שיפוצים רבים המציעים את שירותיהם ללא כל רקע והכשרה מקצועית בתחום.

יישנן, כאמור חברות רבות להשכרת פיגומים באזור המרכז ובכל רחבי הארץ, ועל מנת להשיג פיגומים איכותיים חשוב ליצור קשר עם חברות מקצועיות אשר מקצות גם מנהל עבודה מוסמך, המחזיק בניסיון מינימאלי של 3 שנים בהקמה ופירוק פיגומים.

אחריותו של מנהל העבודה נוגעת גם לבדיקת תקינותו של הפיגום במהלך הקמת הפיגום ועוד בטרם השימוש הראשוני בו, וכן אחת לשבוע לפחות לכל אורך השיפוץ.

סקר שווקים והשוואת מחירים

התקשרות עם חברה אמינה ומוכרת להשכרת פיגומים, הנושאת בכל האישורים והביטוחים הנדרשים מבטיחה עבודה איכותית ובטיחותית, תוך מזעור הסכנה לתאונות עבודה ונזקים בלתי הפיכים לאדם ולרכוש.

במהלך עריכת סקר שווקים לצורך ההתקשרות עם חברה להשכרת פיגומים נהוג להשוות מחירים. המחיר מהווה, אמנם, מרכיב בלתי נפרד מערכת של שיקולים, אך מומלץ שלא להפכו לפקטור המרכזי.

חשוב לברר עם החברה המשכירה בנוגע לאיכות הפיגומים, ולדרוש הצגת רישיון ותעודות הסמכה. חברות אמינות תצגנה בפני הלקוח מכלול אישורים, בדיקות וטפסים. באופן כללי, מחירי הפיגום מושפעים מסוג הפיגום, מסלול ההשכרה וגובה הפיגום. לדוגמה, עלות השכרתו שלפיגום נייד שניתן להזיזו ממקום אל מקום בשטח אתר הבנייה גבוה לאין שיעור מהפיגום הנייח המקובע אל הקרקע.

כמו כן, תעריף ההשכרה במסלול יומי גבוה תעריף ההשכרה על בסיס חודשי. בנוסף, יישנם טווחי מחירים המושפעים מגובה הפיגום כך שככל שהפרויקט דורש פיגום גבוה יותר, עולה תעריף ההשכרה.


השכרת פיגומים – מחירון 2022 לחצו כאן > 

למחירון שיפוצים עמית עוז לחצו כאן >

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?