פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

פיגום מעל חנויות, פיגום מרחף

תוכן עניינים

פיגום מעל חנויות
הפיגומים מסמלים יותר מכל את ענף הבנייה, ומהווים אחד מאמצעי העבודה החיוניים ביותר בתהליך הבנייה או השיפוץ, זאת משום שהם מאפשרים הנגשה והובלת ציוד אל אזורים שהגישה אליהם מסוכנת ומורכבת.

יישנו כיום מגוון סוגים של פיגומים החל מפיגומי המיטות וכלה בפיגומים תלויים, כשבחירת הפיגום המותאם ביותר לצורכי העבודה נעשית תוך התייחסות למעטפת רחבה של שיקולים כגון אופי הפרויקט, גובה המבנה, משך הפרויקט, העומסים הצפויים וכדומה, כשהשיקול המרכזי העומד על הפרק הוא רמת הבטיחות שמציע הפיגום.

אחת מן המגבלות הנפוצות ביותר במהלך בחינת התאמתו של הפיגום אל אופי הפרויקט היא סביבת העבודה בה נדרש השיפוץ כמו במצבים של שיפוץ או שיקום מבנים במתחמים הומי אדם, שיפוץ מעל למדרכות פעילות או מעל לחנויות באזורים מסחריים ומקומות בילוי.

פיגום תלוי ממוכן מעל לחנויות ואזורים הומי אדם
התקנת פיגומים מעל לחנויות, מדרכות פעילות ואזורים הומי אדם דורשת לרוב קונסטרוקציה מיוחדת על מנת לאפשר מעבר הולכי רגל ועוברי אורח מתחת לפיגומים באופן בטיחותי.

במצבים מסוימים יעלה הצורך בפיגום תלוי הממוכן, המחובר אל גג המבנה בכבלי פלדה. הפיגום התלוי הממוכן מופעל באמצעות כבלים, מנגנון חשמלי וכננת הרמה המאפשרים התניידות בין גבהים שונים.

בעבר נהוג היה להסתייע בפיגום תלוי קבוע שהצריך הפעלה ידנית אך חוסר הפרקטיות והקושי שבמנגנון הידני הובילו לכך שהשימוש בו כיום הינו מצומצם. הפיגום התלוי משמש בעיקר לעבודות טיח, תחזוקה או חיפויי קירות, כשהפיגום יורד אל המיקום הרלוונטי שבו נדרשת העבודה באמצעות כננות וכבל פלדה, תוך שהוא נתלה על ידי משקולות נגד וקורות תילוי הממוקמות בגג המבנה.

הקמת פיגום מיטות מעל למשטח הגנה
הפיגום התלוי מהווה את אחד הפתרונות לעבודה מעל לחנויות או אזורים הומי אדם, אך מתקיימים בו מספר חסרונות הדורשים חיפוש אחר חלופות לעבודה בגובה. אחד מחסרונותיו המרכזיים של הפיגום התלוי נעוץ בעובדה שהוא מוגבל לעבודה על מבנים בעלי קירות ישרים בלבד, וללא אובייקטים בולטים כגון סורגים, מרפסות או מזגנים.

חיסרון נוסף הוא זמן ההרכבה והפירוק הממושכים בכל פעם שבו נדרשת הזזתו אל מקום אחר סביב המבנה. בנסיבות בהן מדובר בקירות בעלי בליטות או שהפרויקט מותנה במגבלת זמן קצובה תעדפנה חברות הבנייה או השיפוצים לתור אחר פתרון אחר, המותאם למגבלותיה הסביבתיים של העבודה כגון הקמת משטח הגנה שמעליו נבנה פיגום מיטות.

פתרונות אחרים של בימות או מנופי הרמה הינם רלוונטיים כשהדבר נוגע לשיפוצים, תיקונים או עבודות אחזקה קלות בלבד כגון עבודות ניקיון, חשמל או שילוט אך אינם מותאמים לפרויקטים ארוכי טווח בשל עלות השכרתם הגבוהה של הפתרונות הללו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?