פיגומים ובונים
לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות:

פיגומים בפיר מעלית (שיפוץ פירי מעליות)

השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם הצעת מחיר!

פיגומים בפיר מעלית (שיפוץ פירי מעליות)

תוכן עניינים

פיגומים בפיר מעלית (שיפוץ פירי מעליות)
השימוש בפיגומים נעשה במגוון רחב היקף של עבודות בנייה, תחזוקה או ושיפוצים, החל מפרויקטים סטנדרטים כגון שיפוץ מעטפת המבנה החיצונית וכלה בעבודות הדורשות פיגומים בקונסטרוקציה ייחודית ומותאמת אישית כגון פיגומים מעל לחנויות או מדרכות, פיגומים למגדלי מים, פיגומי פנים או פירי מעליות.

תפקידם של הפיגומים הוא לשאת עובדים, ציוד וחומרי גלם ולאפשר עבודת גובה בטוחה, ועל כן יישנה חשיבות קריטית להעמדת פיגומים באופן תקין. פיגומים באיכות חומרי גלם ירודה או כאלו שהורכבו בצורה לקויה עלולים להוביל לתאונות עבודה ולפגיעה בחיי אדם וציוד.

במהלך ההתקשרות החוזית עם קבלן הפיגומים או קבלן השיפוצים חשוב לוודא שמדובר בחברה המחזיקה רישיון בתוקף, ונושאת עימה את כל האישורים והביטוחים הנדרשים לעיסוק בפיגומים, לרבות אישור מהנדס שהכול עומד בתקני הבטיחות הרלוונטיים.

קונסטרוקציה המותאמת אינדיבידואלית לצורכי הפרויקט
כיום קיימת מגמה הולכת ומתרחבת של התקנת מעליות במבנים קיימים אם במסגרת פרויקט תמ"א 38 לצורך העלאת עמידותו של המבנה כנגד רעידות אדמה ואם לצורך השבחת הנכס. בנסיבות הללו חברת המעליות אחראית על אספקת הפיגומים לעבודה בפיר המעלית. מדובר בקונסטרוקציה המותאמת אינדיבידואלית לצורכי הפרויקט, ודורשת אישור מהוועדה המקומית. התקנת המעלית מצריכה ביצוע באמצעות חברה שהוסמכה לכך, ומעסיקה עובדים בעלי רישיון להתקנת מעליות.

בשנים האחרונות נחקקו מספר תקנות המתגמשות בכל הנוגע להתקנת מעליות במבנים קיימים, אך על אף ההתגמשות, אין בתקנות הללו הקלות בכל הנוגע לבטיחות, והן דורשות תוכנית מפורטת שאושרה על ידי הוועדה המקומית, תוכנית הכוללת גם מפרט להתקנת פיגומים בפיר המעלית.

שלבי הביצוע הנדרשים לצורך התקנת מעליות
התקנת מעליות מורכבת ממספר שלבים, כשבשלב ההתחלתי נדרש מפרט מיוחד שעונה לדרישות התקן הישראלי, אשר אושר מראש על ידי המינהל לתכנון והנדסה בעירייה.

התקנת מעליות דורשת תכנון, ניהול ופיקוח על הפרויקט באמצעות מהנדס מוסמך. על המהנדס מוטלת האחריות למדידת מידות המבנה בפועל, ולא להסתמך על התוכניות בלבד, תוך פיקוח שהיישום מתבצע בדיוק כפי שאושר על ידי מינהל התכנון וההנדסה.

הבנייה מורכבת מיציקת היסודות בפיר עבור הפגושות, והקמת הפיגום שישמש לכל אורך התקופה הנדרשת להרכבת המעלית. שלבי הביצוע הבאים כוללים את בניית פיר המעלית, התקנת הינע מנוע ודלתות הפיר, בניית תא המעלית במפעלי החברה והרכבתו בפיר המעלית, תוך היעזרות בפיגום שהותקן לצורך זה.

הקונסטרוקציה של הפיגום נייד בפיר המעלית מורכבת מכמה כללי ביצוע זהים בכל המפרטים כגון השארת מרווחים בני 80 סנטימטרים בממוצע בין מפלס למפלס לצורך ירידה לתחתית הפיר, הקמת משטחי עבודה בעלי מרווחים בני 2 מטרים עד 2.5 מטרים, הגבוהים או נמוכים ב- 30 ס"מ או יותר ממפלס הרצפה בכל קומה וכדומה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?