איטום חיצוני בסנפלינג

במבנים ישנים רבים קיימת תופעה של כתמי רטיבות ונזילות בתקופת החורף, כמו גם הזעה של הקירות ולחות גבוהה , כשהתופעה מלווה בקור מקפיא בחורף ו\או חום אימים בקיץ בכל החלל בבית כתוצאה מאיבוד כושר הבידוד של המבנה. מערכת איטום לקויה נובעת מהבלאי של קירות החוץ שנסדקו ונפגעו במרוצת הזמן בעקבות שחיקה טבעית, פגעים סביבתיים ומזג האוויר. הקרבה אל הים או אל אזורים מתועשים המשופעים בקרבונציה, מלחים וכימיקלים עשויה אף היא להאיץ את תהליך הבלייה, וכן כל קידוח של ברגים לצורך קיבוע מזגנים, צינורות וחבלי כביסה. בנסיבות הללו עולה הצורך באיטום חיצוני בסנפלינג, פיגומים או מנוף סל בהתאם לאופי הבעיה, מורכבותה והיקפה.

באלו מקרים מומלץ להיעזר בשיטת הסנפלינג לאיטום קירות חוץ?
איטום חיצוני בסנפלינג מהווה את אחד מפתרונות האיטום הנפוצים ביותר כיום, והוא אופטימלי לאיטום קירות חוץ בעיקר כשמדובר בתיקונים נקודתיים מקומיים, כמו במקרים שבהם מתפתחת בעיית רטיבות במספר מצומצם של דירות בבית משותף, איטום מסביב לחלונות או איטום במוקדים של כניסת צנרת אל תוך הדירות.

איטום חיצוני בסנפלינג מותאם גם במצבים שבהם עולה הצורך באיטום תפרים וסדקים, באמצעות הזרקת חומרי איטום (כמו לדוגמה סיקה פלקס או סיקה 107) אל תוך הסדק, וכן סתימת חורים על ידי שפכטל חוץ או צביעת קירות ישרים.

סנפלינג נחשב לפתרון יעיל, מהיר וזול יותר מפתרונות אחרים כשמדובר בפרויקטים קטנים בגבהים משתנים, והוא מאפשר נגישות אל כל האזורים על קירות המעטפת. עם זאת, שיטת הסנפלינג איננה מותאמת לפרויקטים הדורשים יישור קירות או עבודות כלל היקפיות הדורשות הרמה ושימוש בכמות רבה של חומר.

איטום חיצוני בסנפלינג- מפרט הביצוע
השלב ההתחלתי בתהליך לאיטום קירות החוץ כולל את איתור כל הסדקים, החורים והאזורים המצריכים התייחסות וטיפול. איתור המוקדים המועדים לפורענות דורש ידע, הכשרה וניסיון, וזו הסיבה שלצורך זה שמומלץ לשכור את שירותיה של חברה קבלנית אמינה ומקצועית, ובעלת כל האישורים הנדרשים הן לשיקום ואיטום מבנים והן לעבודה בגובה בגלישת מעטפת. השלב השני מורכב מתיקון וסתימת הפגמים הסדקים שהתגלו בהתאם לסוג וגודל הסדק.

איטום סדקים קטנים מיושם בדרך כלל באמצעות חומרי איטום אקריליים, בעוד שסדקים גדולים יותר מטופלים בעזרת חומרים פוליאוריתנים. השלב השלישי כולל את ציפוי קירות המעטפת בחומרים ייעודיים שמטרתם למנוע ספיגה וחדירת נוזלים (כמו לדוגמה סילוקסן). רק לאחר סיום כל השלבים הללו אפשר לגשת אל ביצוע הגימור הסופי להקניית המראה הנקי והאסתטי.