בדיקת איטום בסנפלינג

הסיבות השכיחות לתופעת הרטיבות בקירות הבית
הרטיבות חודרת בדרך כלל אל קירות הפנים דרך סדקים, תפרי התפשטות אופקיים ואנכיים, איטום לקוי מסביב לחלונות וכיוצא בזה.

הסיבות לכך עשויות להיות רבות ומגוונות החל מכשלים במערכת איטום הנובעים מבניה לקויה, דילוג על תהליכים או הניסיון לחסוך בחומרי גלם. כמו כן, בקירות בעלי חיפויי אבן, שיש ופסיפס, עשויה הרטיבות לחדור מבעד למישקים (המרווחים שבין אריחי החיפוי). סיבה שכיחה נוספת לתופעת הרטיבות היא חורים ופגמים אחרים בקירות החוץ, כתוצאה מקידוחים שנותרו פתוחים או שלא נאטמו כראוי במהלך התקנת מזגנים, מתקנים לתליית כביסה או כל קונסטרוקציה אחרת. כשמדובר בעבודות איטום וביצוע תיקונים, ובפרט כשהדבר נוגע לרטיבות מפושטת בקירות חיצוניים, מומלץ להזמין בדיקת איטום מהימנה לאיתור מיקום החדירה של הרטיבות ולאיתור הליקויים שבגינם נוצרה הבעיה מלכתחילה. הזמנת חברת שיפוצים לצורך איטום “על עיוור”, זאת מבלי שנערכה בדיקת איטום מקדימה, עלולה להתברר בתוך פרק זמן קצר כבזבוז של זמן וכסף.

בדיקת איטום בסנפלינג
בדיקת איטום בסנפלינג נחשבת כיום לשיטה המקובלת והשכיחה ביותר, למרות שניתן לערוך את הבדיקה גם באמצעות פיגומים חשמליים ניידים או קבועים, במות וסלי הרמה, היות ושיטת הסנפלינג נחשבת ליעילה, זולה וירוקה בהשוואה ליתר השיטות לעבודות בגובה, והיא מאפשרת הנגשה אל כל אזור ונקודה מסביב למעטפת המבנה. לצורך בדיקת האיטום בסנפלינג חובה לוודא שהחברה המבצעת הנה מהימנה ואחראית, ומחזיקה בכל האישורים והביטוחים הרלוונטיים לעבודות בגובה, ומי שמבצע בפועל את הבדיקה הוא איש מקצוע המתמחה באיתור כשלים ואיטום. יישנן כיום שלוש שיטות עיקריות לבדיקת איטום ואיתור נזילות, וחברות אמינות עשויות לשלב את השימוש בין שלוש שיטות על מנת להבטיח שאותרו כל הגורמים לבעיית הרטיבות, למרות שבמקרים מסוימים המתאפיינים בבעיה נקודתית מצומצמת, ניתן להסתפק בבדיקה אחת בודדת לשם האישוש של ההערכה המוקדמת בדבר מקור הנזילה ונסיבותיה.

שיטות המקובלות לבדיקת איטום בקירות מעטפת
עם זאת, במקרים רבים אחרים עשויה להידרש תכנית מקיפה המושתתת על מפרט טכני וכוללת סדר לוגי מדוקדק. מטרתה של בדיקת איטום כזו היא לבודד כל משתנה על מנת לאפשר זיהוי ודאי ומוחלט של כל אחד מהגורמים לתופעת הרטיבות. אחת מהשיטות הנפוצות לבדיקת איטום בסנפלינג מתבצעת בעזרת מצלמה תרמית משוכללת, המאפשרת לאתר נזילות ורטיבויות גם בימים גשומים בתקופת החורף, שכן קירות ספוגים מי גשמים מקשים על הבדיקה לאיתור הליקויים. דרך נוספת לבדיקת איטום בקירות אנכיים נעשית באמצעות אשפרה. בדיקת האשפרה כוללת התזת מים מבוקרת על קירות המעטפת לצורך איתור האזורים שדרכם מצליחה הרטיבות לחדור. הדרך השלישית שנהוג להסתייע בה לצורך בדיקת איטום ואיתור כשלים היא בדיקת הצפה. שיטה זו מותאמת בעיקר לגגות ומשטחים אופקיים, והיא מיושמת על ידי הצפת המשטח במים באופן מבוקר לשם מיפוי האזורים בהם נחשפות הנזילות.