התקנת מרזבים בסנפלינג

ייעודו המרכזי של המרזב הוא להוות נקז עבור מי הגשמים שהצטברו בגג והעברתם הלאה אל הגינה או החצר. קיימים כיום שני סוגי מרזבים, שהאחד הוא המרזב החיצוני, המאפיין בעיקר את הבנייה הישנה, והמרזב הפנימי, המותקן בתוך הקירות במהלך הבנייה ונמצא במרבית המבנים החדשים.

יתרונו של המרזב החיצוני נעוץ בכך שניתן לתקנו או להחליפו בקלות בהשווה אל המרזב הפנימי, בעוד שחסרונותיו טמונים בהיבט האסתטי ובאורך חייו הקצרים יותר בשל היותו חשוף אל הרוח, השמש ויתר פגעי הטבע למיניהם. עם זאת, למרות שקצב שחיקתו של המרזב הפנימי איטי יותר ביחס למרזב חיצוני, במרבית מהמקרים בהם נהרסים המרזבים הפנימיים, אין כל דרך לתקנם ועולה הצורך בהחלפתם במרזבים חיצוניים.

אחת מהדרכים הפופולריות ביותר כיום להתקנת מרזבים או תיקונם היא הסנפלינג, אם בשל היותה זולה, פשוטה ויעילה יותר לעומת הפתרונות האחרים, אם ובשל העובדה שהיא מנגישה את אנשי המקצוע אל כל האזורים על פני קירות המעטפת שבהם ממוקמים חלקי המרזבים הבעייתיים.

סוגי חומרי גלם נפוצים להתקנת מרזבים
תיקון או התקנת מרזבים חדשים מונעת את הצטברות המים בגג כמו גם נזקי רטיבות בתקרה ובקירות המבנה. להבדיל ממרזבי הברזל בעבר שהיו מחלידים בתוך פרק זמן קצר, המרזבים כיום עשויים ממגוון רחב של חומרים שונים, שניתן לבחור בהתאם לתקציב ההעדפה אסתטית.

חשוב להדגיש שבכל סוגי חומרי הגלם מהם תבחרו להתקין את המרזב, התעריף מחושב על פי אורכו של המרזב במטרים ומספר הזוויות שבו. אחד מחומרי הגלם המשמשים להתקנת מרזבים הוא האלומיניום הנחשב לזול ועמיד מפני נזקי מזג האוויר. בנוסף, במרזבים שאינם עולים על 10 מטרים, ניתן לייצרם ביחידה אחת, עובדה המצמצמת את מספר החיבורים לאורך המרזב, ומפחיתה את הסיכון לנזילות עתידיות.

האלומיניום משווק במבחר צבעים ומאפשר שילוב נעים וטבעי בהיבט האסתטי. עלות המרזב מאלומיניום עשוי לנוע בטווח שבין 80-120 שקלים למטר רץ.

התקנת מרזבים בסנפלינג
בין חומרי הגלם הנוספים המשמשים להתקנת מרזבים ניתן למנות את הפח המגולוון,
ה-PVC, הנחושת והאבץ. בהתקנת מרזב מפח מגולוון יש לשים לב שמדובר בתוצרת אירופאית ולא סינית, היות וההבדל באיכות גבוה לאין שיעור בהשוואה להבדלי העלויות. כמו כן, יש לוודא שעוביו של הפח המגולוון גבוה מ-0.6 מילימטרים לצורך עמידותו.

מרזבים מ- PVC נחשבים לזולים ביותר מכל חומרי הגלם האחרים, אך הם מומלצים פחות בשל עמידותם הנמוכה ואורך חייהם הקצר. התקנת מרזבים בסנפלינג מורכבת ממדידת אורכם וחישוב המיקום של פתחי יציאת המים. במהלך היישום יש להתייחס גם אל הזוויות שבהן מותקנים המרזבים למניעת סתימה עתידית בעקבות קיני ציפורים, עלים וכדומה.

בנוסף, חשוב שהמרזב יותקן בשיפוע קל בהפרש של כחמישה סנטימטרים בין הנקודה הגבוהה ביותר לנמוכה ביותר,זאת במטרה למנוע מקרים של מים עומדים, להיווצרות חלודה ובלאי מואץ של המרזב. חשוב להדגיש שהתקנת מרזבים בסנפלינג מסווגת כעבודת גובה, וחובה להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית המחזיקה בכל האישורים הנדרשים לעבודה בגובה ומתמחה בתחום המרזבים.