עמית עוז פורום שיפוצים

התקנת שלטי חוצות בסנפלינג

התקנת שלטי חוצות בסנפלינג
שלטי חוצות נחשבים לאחד מאמצעי הפרסום הפופולריים והיעילים ביותר. מדובר באותם השלטים הפזורים בכל רחבי הכרך ומחוצה לו, הן בשטחי הפרסום שהוקצו לכך מראש לצורך זה והן מעל מבנים מסחריים ומבני מגורים, תופעה ההולכת ומתפשטת בעשורים האחרונים, היות והיא מאפשרת לבעלי הדירות הנאה מהכנסה פסיבית.

כיום, אפשר להבחין בסוגים שונים של שלטי חוצות, הנבדלים אלו מאלו בייעודם, בחומרים מהם הם עשויים ובשיטות הננקטות, מתוך מטרה להסב את תשומת הלב של קהל היעד ובו זמנית להגיע גם לקהלי יעד חדשים. שלטי חוצות המשמשים לפרסום חוצות מסיבי הנם לרוב גדולי ממדים ומותקנים או מודבקים בדרך כלל מעל בתי משרדים, חנויות, קניונים ומרכזים מסחריים לקבלת חשיפה מרבית. בין שלטי החוצות הקיימים כיום ניתן למצוא שלטים מוארים עם מנוריות לד, שלטים דיגיטליים המציגים מסרים מתחלפים, שלטים תלת ממדיים וכיוצא בזה.

משימה מאתגרת המצריכה ידע, ניסיון, מיומנות ומקצועיות
התקנת שלטי חוצות מסווגת כעבודה בגובה ונהוג לבצע אותה בשיטת הסנפלינג, הנחשב כאחד מהפתרונות המקצועיים והפופולריים ביותר כיום בתחום עבודות הגובה בישראל. מאז חדר הסנפלינג לישראל לפני מעט יותר מעשור, נעשה בו שימוש הולך וגובר למגוון רחב של ענפים שונים, החל מעבודות בניין לשיפוץ ושיקום מבנים, דרך התקנת צנרת אינסטלציה ורשתות כנגד יונים, וכלה בהתקנת מרזבים ושלטי חוצות. בין אם מדובר בשלטי קונסטרוקציה, שלטי קלמפים, באנרים מוארים או מדבקות ענק, התקנת שלטי חוצות בסנפלינג מעל גבי קירות חיצוניים או גגות בניינים, נחשבת לא רק למשימה מאתגרת המצריכה ידע, ניסיון, מיומנות ומקצועיות, אלא גם דורשת הסמכות, אישורים ורישיון לעבודות בגובה מטעם משרד התמ”ת. על כן, בטרם עריכת ההתקשרות החוזית עם החברה הקבלנית התקנת שלטי חוצות בסנפלינג, חובה לוודא שמדובר בחברה מקצועית שיש לה את כל האישורים והביטוחים הנדרשים לעבודות מסוג זה.

חיפוש אחר סכנות ומכשולים פוטנציאליים והיערכות בהתאם
להבדיל מטכניקות אחרות לעבודה בגובה, כגון פיגומים, מנוף, במות או סלי הרמה, שיטת גלישת המעטפת עוטפת בתוכה שלל רחב של יתרונות: מדובר בשיטה ירוקה יותר, נקייה יותר, יעילה יותר וחסכונית בזמן וכסף. היא איננה חוסמת כבישים ודרכים ומאפשרת נגישות לכול אזור ונקודה מסביב לקירות המעטפת, גם במקרים שבהם מתאפיינים המבנים באובייקטים אשר בולטים כלפי חוץ, בהם מזגנים, מרזבים, צינורות או מרפסות, וזו הסיבה
שהתקנת שלטי חוצות בסנפלינג הפכה לפופולרית ביותר אם לא היחידה כיום שעושים בה שימוש לצורך זה. התקנת שלטי חוצות או כל עבודה אחרת בסנפלינג, מצריכה בדיקה פיזית מדוקדקת של השטח כמספר ימים מראש, זאת במטרה ללמוד מקרוב ולהכיר את תנאי השטח, תוך כדי חיפוש אחר סכנות ומכשולים פוטנציאליים והיערכות בהתאם. בשלב זה נבחרות גם מספר תחנות עיגון המאפשרות חלוקת עומסים שווה. ביום היישום מותקנות נקודות עיגון ונבדק כל הציוד על מנת לוודא רמת בטיחות אופטימלית.