חידוש שליכט צבעוני

השליכט הצבעוני כציפוי דקורטיבי של קירות הבית החיצוניים והפנימיים
השליכט הנו חומר אקרילי על בסיס מים המשמש להגנה ולציפוי דקורטיבי של קירות הבית החיצוניים והפנימיים. השליכט שימש בעבר הלא רחוק כאחד מציפויי הגמר הנפוצים ביותר בישראל בשל כושר ההידבקות הגבוה שלו אל התשתית, עמידותו המעולה בתנאי האקלים האופייניים לכאן. כמו כן, בהיותו חומר “נושם”, השליכט מאפשר יציאת אדי מים, וגמישותו הרבה מעניקה לו את היכולת לגשר על פני סדקים. השליכט הצבעוני מוגדר, אמנם, כציפוי גמר עמיד לאורך שנים, עם זאת, עלול השליכט להישחק ולהתפורר במרוצת הזמן, אם כתוצאה מפיח, לכלוך, אבק או שמנים, ואם בעקבות בלאי טבעי או כשל בשעת ביצוע ההתזה, הנובע בעיקר מיישום מעל לקירות יבשים שלא הורטבו כראוי מבעוד מועד. בנוסף, לעתים קרובות קיים רצון לשינוי הגוון הראשוני שמעל למעטפת החיצונית, בהתאם למגמות וטרנדים חדשים המובילים כיום בעולם העיצוב.

חידוש השליכט בצביעה
אחד מחסרונותיו הבולטים של השליכט נוגע לעובדה שעד כה לא היה כל פתרון ייעודי המאפשר לחדש ולרענן את השליכט הקיים, והאלטרנטיבות היו כרוכות ביישום ציפוי חדש שדרש את קילוף השליכט הישן תחילה, או לחלופין שימוש בצבע המבוסס על פוליאוריתן אשר שינה את המרקם מגימור המט המאפיין את השליכט לגימור במרקם משי חלק. כך או כך, התהליך של חידוש השליכט בצביעה היה עד כה יקר ומלווה בעבודה סיזיפית ומלכלכת, וכל תיקון נקודתי שינה את הטקסטורה של השליכט המקורי ועשוי היה לבלוט למרחקים. לאחרונה השיקה חברת נירלט צבע לחידוש השליכט מסדרת CASA NOVA שפותח במיוחד לחידוש, שימור ורענון המראה של המבנה בדרך מהירה, יעילה וזולה.

המפרט הטכני לחידוש השליכט הישן
מדובר בצבע אקרילי בגימור מט, המותאם ייעודית לחידוש שליכט בצביעה, תוך שמירה על תכונותיו של השליכט והטקסטורה המקורית שלו. המוצר מתאפיין בכושר כיסוי וכושר הסתרה גבוהים במיוחד ועמידות בתנאים חיצוניים לאורך זמן. התהליך לחידוש שליכט בצביעה דורש הכנה מוקדמת הכוללת את שטיפת הקירות בעזרת מכונת לחץ מים בטרם היישום להסרת כל האבק, הלכלוך, המלחים השמנים או הפיח שהצטברו במרוצת הזמן. בתום שטיפת הקירות יש להמתין שיתייבשו באופן מלא בטרם יישום הצבע. לפני השימוש, יש לבחוש ולדלל את החומר עד 25% מים בהתאם להוראות היצרן, ולצבוע בעזרת רולר שתי שכבות, תוך המתנה בת שעתיים בין שכבה לשכבה. כושר הכיסוי המרבי הוא כ-10 מ”ר לליטר ומשך הזמן הנדרש לייבוש הסופי הנו כ-24 שעות.