עבודות גמר מעטפת בסנפלינג

עבודות גמר מעטפת בסנפלינג
עבודות גמר בבניין מהוות את שלב הבנייה המתקדם לאחר שהשלד כבר מוכן. המושג “עבודות גמר בנייה” אוגד בתוכו מכלול קטגוריות שונות, המשלימות זו את זו ו”מלבישות”, למעשה, את השלד שכבר עומד על כנו. בין עבודות הגמר ניתן למנות את עבודות הטיח הפנימיים והחיצוניים, סיוד הקירות, עבודות הגבס, וכן את עבודות הנגרות, החשמל והאינסטלציה, הריצוף, התשתיות, החיפויים ועוד. עבודות גמר מעטפת הן באחריותו של קבלן הגמר וכוללת, בין היתר, טיוח חיצוני של המבנה, צביעת הקירות או התקנת חיפויים חיצוניים, איטום ובידוד הגג והמבנה וניקיון יסודי של המבנה בטרם מסירתו הסופית ללקוח. למעשה, אין זה משנה כלל אם מדובר בבנייה או שיפוץ של מבנה תעשייתי, משרד, בניין מגורים או בית פרטי, איכות עבודת הגמר היא זו שקובעת כיצד ייראה המבנה בהיבט הוויזואלי, וככל שעבודת הגמר מיושמת בצורה מקצועית ומוקפדת יותר, כך גם המבנה יהיה נעים וייראה טוב יותר בעיניי המתגוררים והמבקרים בו.

תחומי אחריותו של קבלן הגמר
ענף הבנייה הנו נרחב ומגלם בתוכו מספר רב של מרכיבי עבודה ואנשי מקצוע מתחומים שונים. על מנת להבטיח רמת גימור גבוהה, חשוב לבחור אנשי מקצוע המתמחים בתחום ספציפי זה. חשוב להדגיש כי עלותה של עבודת הגמר איננה מוגבלת ואיננה מוגדרת, אלא נקבעת ביחס ישיר אל טיב חומרי הגלם ורמת הגימור המבוקשת באותו הפרויקט. עם זאת, חברה מקצועית ומנוסה המתמחה בעבודות גמר יכולה לסייע במתן מגוון פתרונות אופטימליים, אשר עומדים בכל התקנים הנדרשים ומותאמים אל גובה התקציב שנקבע מראש לצורך זה. תחומי אחריותו של קבלן הגמר חולשים, למעשה, על כל עבודות הבנייה שהופכות את המבנה משלד העשוי בטון למבנה שימושי אשר עונה על כל היבטי התכנון ההנדסי והאדריכלי, תוך תיאום ותזמון בין כל בעלי המקצוע, כמו גם פיקוח על כל קבלני המשנה בהתאם לשלבי הביצוע.

ניקוי מעטפת מבנים וחלונות בסנפלינג
עבודות גמר מעטפת כוללות, כאמור, ניקוי מעטפת חיצונית מחומרים שונים, כגון שאריות של חומרי בנייה, שכבות אבק ולכלוך ולשלשת ציפורים. שירות זה עשוי לכלול גם איטום תפרים ופתחים סביב חלונות וביתר חלקי המעטפת החיצונית, עבודות אטימה בגג וחיזוק אריחי שיש רופפים כנגד חדירת רטיבות והספגת מים. עבודות אלו מיושמות לרוב בסנפלינג, תוך שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים, המותאמים לחומרים שמהם עשויה מעטפת המבנה. היתרונות הטמונים בגלישת בניין לביצוע עבודות גמר מעטפת הנם רבים, החל מחיסכון בהיבט הכלכלי בהשוואה לשימוש במתקני הרמה או בניית פיגום, דרך קיצור משמעותי במשך העבודה וכלה בנגישות לכל המקומות שגישה אליהם קשה בטכניקות אחרות לעבודה בגובה. עם זאת, בטרם בחירת קבלן גמר בסנפלינג, יש לערוך בדיקה מקדימה ולוודא שמדובר בקבלן מורשה ורשום בפנקס הקבלנים. נושאים חשובים נוספים נוגעים לאחריות ולביטוח המכסה הן את צוות העובדים והן צד ג למקרים של פגיעה בעוברי אורח ורכוש.