עבודות ריתוך בגובה

עבודות ריתוך בגובה
ישנן מגוון עבודות בניין שונות אשר דורשות התמקצעות ספציפית והתמחות ייחודית בגבהים. בין סוגי העבודות בגובה ניתן למנות לא רק את ענף הבנייה והשיפוצים, אלא גם תחומים נוספים בהם התקנת שילוט ושלטי חוצות, התקנת רשתות כנגד יונים, וכן ניקוי חלונות, תחזוקת מבנים ומגוון עבודות ריתוך שונות כגון התקנת מסתורי כביסה, התקנת סורגים וקונסטרוקציות למיניהן או התקנה\ תיקון\ החלפת מרזבים. עבודות ריתוך בגובה דורשות הבנה ברמה העיונית, הסמכות ריתוך מטעם משרד התמ”ת וניסיון מעשי נרחב בריתוכים מורכבים. הריתוך מהווה את אחת מהשיטות לחיבור והרכבת חלקי מתכת לצורך הפיכתם למקשה אחת. יישנן מספר שיטות ריתוך שונות, שהבולטות שבהן הן ריתוך בעזרת קשת חשמלית וריתוך באמצעות בעירה של גז מתלקח וחמצן. קיימות גם שיטות ריתוך נוספות בהן ריתוך באמצעות קרן לייזר, ריתוך באמצעות קרן אלקטרונים ריתוך על ידי חיכוך וכיוצא בזה.

התקנת מרזבים ומסתורי הכביסה מאלומיניום
בין מגוון עבודות הריתוך בגובה ניתן למנות את התקנת מסתורי הכביסה מאלומיניום. מסתורי הכביסה הדקורטיביים מאלומיניום הפכו בשנים האחרונות לטרנד שהופך לנפוץ יותר ויותר, ולא רק בבנייה החדשה, בשל אפשרותם של מסתורי הכביסה להעניק פתרונות אלגנטיים ואסתטיים הן להסתרת הכביסה המלוכלכת והן להסתרת מנועי מזגנים, צירי מילוט, פירי מעליות, פירי אשפה ועוד. מסתורי הכביסה מסייעים בשמירה על הפרטיות, וכן על הכביסה ומנועי מזגנים מפני השמש הקופחת, אבק ולכלוך. על מנת להבטיח פתרון חסכוני ומושלם, מומלץ לשלב במהלך ההתקנה של מסתורי הכביסה רשת יונים מקצועית שמונעת חדירת יונים תועות ולשלשת. בין עבודות הריתוך הנפוצות בגובה נמנות, כאמור, התקנות של מרזבים. המרזבים משמשים למניעת הצטברות מי גשמים בגג המבנה או במקומות סגורים. התקנה, תיקון או החלפת מרזבים ישנים נדרשת במקרים בהם ונוצרו עיוותים ו\או חורים בעקבות חלודה, נזקי מזג אוויר חשיפה לשמש ובלאי במרוצת השנים, וקיים חשש לחדירת מים לתוך המבנה.

סכנות הטמונות בעבודות ריתוך בגובה
בנוסף לסכנות הטמונות לנפילות, חבטות ופציעות מגובה במהלך ריתוך בסנפלינג, פיגום, בימת הרמה או סולם, עבודות ריתוך בגובה כרוכות במגוון סכנות נוספות כגון חדירה של חלקיקים זרים לעיניים, לעור הפנים, הצוואר והידיים, ובעיקר חלקיקי מתכת המתעופפים לכל עבר בעת ההשחזה, סיכון לכוויות מטיפות מתכת מותכות, גצים עפים, מתכת מלובנת ולהבות. סיכוני האש עולים בעיקר כשהריתוך מבוצע בשיטת הבעירה של גז-חמצן, תוך שימוש בציוד פגום ו\או טעות אנוש. במקרים מסוג זה, האוויר המעושר בחמצן עלול להוביל להצתה, התפוצצויות במערכת הריתוך והתלקחות הביגוד והסביבה. על מנת למנוע תרחישים מעין אלו, יש לוודא שהחברה שהוזמנה לצורך ביצוע העבודה רשומה על פי חוק במשרד התמ”ת, מצוידת בציוד גלישה ובציוד בטיחות המותאמים לסביבת עבודה חמה, ומעסיקה אנשי מקצוע המתמחים בעבודות קונסטרוקציה וריתוך בגבהים. כמו כן, יש לוודא שהחברה מחזיקה בכל האישורים והביטוחים הנדרשים לעבודות מסוג זה.