צביעת בניינים בסנפלינג

צביעת בניינים בסנפלינג
סממני השחיקה והבלאי הטבעי של בניינים באים לביטוי בסדקים, טחב, פיח, כמו גם צבע שמתיישן ומתקלף וכדומה, וכל אלו מרמזים שהגיעה העת לחדש ולרענן את הנראות של המבנה.

ישנן מגוון שיטות לצביעת בניינים בגובה בהן הסנפלינג, המנופים והפיגומים הסטנדרטים או התלויים. אחת מהשיטות שחדרה אל שוק השיפוצים הישראלי לפני קצת מעל לעשור ומתפשטת בהתמדה היא שיטת הסנפלינג.

צביעת בניינים בסנפלינג הפכה בשנים האחרונות לפופולרית מאוד בזכות מכלול היתרונות הטמונים בה: מדובר בשיטת עבודה נוחה, יעילה, שקטה וזולה בהשוואה לשיטות האחרות, היות וניתן ליישמה במספר מצומצם של עובדים והיא מאפשרת הנגשה לכל אזור ואזור על קירות המעטפת, כל זאת ללא הפרעה לשגרת חייהם השוטפת של הדיירים.

צביעת קירות חוץ שונה ומורכבת יותר מצביעת קירות פנים, ודורשת ידע, מיומנות וניסיון המאפשרים את זיהוי סוג הקיר הקיים והיכולת להתאים אליו את סוג הציפוי הנכון.

התאמת הצבע לסוג קיר וסוג הציפוי הקיים
הציפויים לקירות החוץ בישראל מסווגים למספר קטגוריות בהתאם לסוג הקירות וסוג הציפוי הקיים כמו קירות מבטון חשוף, קירות המצופים בצבע אקרילי, קירות עם שליכטה, קירות טיח וכיוצא בזה, כאשר לכל סוג של קירות חוץ עם כל סוג ציפוי קיים יישנו מפרט ושיטת יישום ספציפית.

בין סוגי הצבע הפופולריים בישראל לצביעת בניינים בסנפלינג ושיטות אחרות נכללים צבע סיד, צבע תחליב סיליקוני, צבע מדולל בטרפנטין והצבע האקרילי, אשר נחשב למועדף בקרב בעלי המקצוע השונים בשל עמידותו הגבוהה בפני מים ופגעי מזג האוויר.

עם זאת, חשוב לדעת שישנם מגוון סוגים של צבעים אקריליים, וחלקם איכותיים יותר או פחות, אך באופן כללי, ככל שאחוז הפולימר האקרילי בצבע גבוה יותר, כך המוצר עמיד ואיכותי יותר, ומומלץ לוודא את סוג הצבע שבו מתכנן הקבלן המבצע להשתמש לפני החתימה על הסכם ההתקשרות עימו.

מפרט טכני לצביעת קירות חוץ
צביעת בניינים בסנפלינג דורשת, כאמור, מפרט טכני מסודר שהוכן לאחר בדיקה פיזית יסודית של אנשי מקצוע בשטח. הכנת קירות החוץ לקראת צביעת המעטפת מורכבת משיוף הקיר להסרת הלכלוך, האבק, הפיח ושכבות הצבע הישנות, הרופפות והמתקלפות, וכל גורם זר העלול לפגוע להתקשרות המיטבית שבין הצבע לקיר.

בשלבים הבאים יש לשטוף את קירות החוץ בסילון מים, לטפל בכל ליקוי או סדק שנתגלה ולערוך תיקוני בטון וטיח על פי הצורך. בתום עבודות ההכנה הללו יש לצפות את קירות החוץ יסוד קושר גמיש בהתזה או גלילה ורק לאחר מכן ניתן לגשת ליישום הצביעה בהתאם למצבו של המבנה, טעמו ותקציבו של הלקוח. צביעת בניינים בסנפלינג ללא נקיטה בפעולות הכנה, שיפוץ או שיקום מקדימות, תוך שימוש בחומרים באיכות ירודה ו\או אינם מותאמים, עשויה להיות זולה יותר בטווח הקצר אך להתברר כטעות יקרה במשך הזמן.

כמו כן, צביעת בניינים בסנפלינג דורשת תעודות ההסמכה ואישורים לעבודה בגובה מטעם משרד התמ”ת, ובנוסף לכך גם ביטוחים רלוונטיים לכל פרויקט ופרויקט, ולכן חשוב להתקשר רק עם חברה המחזיקה בכל האישורים הנדרשים.