צביעת גגות רעפים בסנפלינג

צביעת גגות רעפים לחידוש החזות החיצונית של הבית במחירים סבירים
רעפי חרס, בטון, זכוכית ופלדה סטנדרטיים מתאפיינים בדרך כלל במבנה גלי או שטוח ומשווקים אל הלקוח בצבעים הומוגניים אחידים וללא נגיעה עיצובית. ניתן להשיג, כמובן, רעפים בעיצוב חדשני ובגוונים נוספים, אך עלותם תהיה גבוהה לאין ערוך.

כמו כן, דוהים הרעפים הישנים במרוצת השנים, ונוטים לאבד מהחיות הרעננה של צבעם המקורי. אחת הדרכים הנפוצות כיום לחידוש החזות החיצונית של בתי קרקע מבלי להשקיע הון עתק על רכישת רעפים והתקנת גג חדש היא צביעת גגות רעפים בסנפלינג, המעניקה למבנה מראה חדש, ייחודי ומושלם ובמחירים השווים לכל נפש.

יישנן כיום מספר חברות המשווקות צבעים ייעודיים המותאמים לצביעת רעפים ולתנאי האקלים הישראלי, והם עמידים בפני קרני UV ומלחים ואינם דוהים.

צביעת גגות רעפים בסנפלינג
למעשה, ניתן כיום לצבוע כל רעף מכל סוג ומכל גוון קיים בכול גוון חדש שתבחרו, בין אם בגוון דומה במטרה לחדש את מראה הרעפים ובין אם בגוון שונה לחלוטין, ומומלץ לפנות אל הספק עם מספר רעפים לדוגמה על מנת לנסות ולבחון את שינויי הצבע.

צביעת גגות רעפים בסנפלינג הפכה לפופולרית מאוד בעשור האחרון מהסיבה שהיא מהירה, יעילה, זולה ונקייה יותר לעומת עבודה בגובה בשיטות האחרות, בהן הפיגומים, מנופי וסלי ההרמה. יחד עם זאת, במהלך ההתקשרות עם החברה הקבלנית, חשוב לוודא שמדובר בחברה הרשומה אצל רשם החברות ומחזיקה בכל האישורים והרישיונות לעבודה בגובה וגלישת מעטפת. בנוסף, יש לוודא גם שהיא נושאת עמה את הביטוחים הרלוונטיים לכל אנשי הצוות המשתתפים בפרויקט ומתמחה בתחום גגות הרעפים.

מפרט טכני לצביעת גגות רעפים
השלבים לצביעת גגות רעפים בסנפלינג דורשים הכנות מוקדמות הכוללות החלפת רעפים סדוקים או שבורים, בדיקה שהטיח שעל לאוכפים אכן חלק ונטול סדקים. כמו כן, יש לבדוק שארגזי הרוח במצב תקין, ושהמרזבים ויציאות הניקוז נקיים ופנויים. בתום שלב תיקון הליקויים נשטפים הרעפים באמצעות לחץ מים גבוה במיוחד להסרת כל הלשלשת, האבק, הלכלוך והחומרים הזרים העלולים לפגוע בכושר הספיגה של הצבע ולהשפיע על העמידות והאסתטיקה של התוצאה המוגמרת.

בשלב שלאחר מכן מייבשים את הרעפים בעזרת מייבש תעשייתי בעצמה חזקה על מנת להבטיח ייבוש מהיר ומוחלט. השלב הבא מורכב מכיסוי בניילון של כל המשטחים שאינם מיועדים לצביעה, כשמיד לאחר מכן ניתן להתחיל ביישום הצביעה באמצעות ריסוס באמצעות קומפרסור, רולר או מברשת.

מומלץ ליישם בשלוש שכבות צבע אחידות, תוך הוספת גלזורה איכותית לקבלת תוצאה מיטבית ולשיפור עמידותם של הצבע והרעפים לאורך זמן. על מנת לשמר את התוצאה שהושגה בצורה הטובה ביותר, כדאי לחדש את הגלזורה אחת לכמה שנים.