שיקום קורות בטון בסנפלינג

הקורה מהווה רכיב בניין בסיסי אופקי, והיא משמשת כחלק משלד המבנה שתפקידו לשאת בעומסים ולהקנות לו יציבות. קורות מבטון מזוין הן שילוב של בטון ופלדה, כאשר מוטות הפלדה (המכונים גם “ברזלי הזיון” או “מוטות הזיון”) נכלאים בתוך הבטון במהלך יציקתו.

כמות הפלדה ומיקומה (בחלק התחתון או העליון של הקורה) נקבעות בהתאם לחישובי חוזק החומרים שמהם בנויה הקורה, העומסים הצפויים ומקדמי הבטיחות של התקן. חיזוק ושיקום קורות בטון בסנפלינג נעשים במבנים פרטיים, מבנים ציבוריים, בריכות, מאגרי מים ומפעלים שונים כשיישנה שחיקה מסיבית במתכת בעקבות קורוזיה העלולה להוביל לשבר של הקורות, קריסת העמודים ופגיעה בקונסטרוקציה.

שיקום קורות בטון בסנפלינג, פגומים או בכל שיטה אחרת לעבודה בגובה דורשת שימוש בחומרים מובחרים, תהליכי עבודה מדויקים המיושמים על פי מפרט טכני, ליווי ופיקוח הנדסי צמוד.

אישורים לעבודה בגובה, ביטוחים רלוונטיים ורישיון לגלישת מעטפת
תהליך השיקום של קורות הבטון בסנפלינג כולל מספר שלבים, ויש ליישם כל שלב ושלב באופן מקצועי ומדויק, תוך שימוש בחומרים על בסיס פולימרים או צמנטים ובהתאם להנחיית מהנדס החברה הקבלנית.

בטרם התחלת ההליך השיקומי נדרשים אנשי המקצוע לבחון את השטח באופן פיזי לצורך הערכת הנזקים, בחירת החומרים הנכונים על פי הגורמים ומידת הנזק והתווית מפרט ביצוע ושלבי העבודה.

שיקום בטוני בסנפלינג מורכב מבחירת תחנות עיגון לחיבור אמצעי הקשירה והחבלים של אנשי הצוות, התקנת מנגנון לבלימת זעזועים ושיכוך החיכוך ומעגלי האבטחה הנוספים, כשהעיגונים נעשים בעזרת טבעות סנפלינג וברגים ייחודיים. לקראת התקנת המערכת ולאחר כל שלב נבחן ציוד הסנפלינג בקפידה על מנת לוודא את תקינותו.

עם סיום ההכנות נרתמים אנשי הצוות אל רתמת הבטיחות וחובשים קסדה בהתאם לכללי הבטיחות המעוגנים בחוק לגלישת מעטפת. חשוב להדגיש כי כל פרויקט מסוג זה דורש בדיקה אצל רשם החברות שהחברה הקבלנית אכן רשומה כחברה המתמחה בשיקום בטוני ובעלת כל הביטוחים הרלוונטיים עבור העבודה ואנשי הצוות, זאת בנוסף לאישורים לעבודה בגובה ורישיון לגלישת מעטפת.

מפרט טכני לשיקום קורות בטון
באופן כללי, תהליך העבודה לשיקום קורות הבטון בסנפלינג דורש את הכנת המשטח הפגוע, גילוי הברזל וטיפול בו בעזרת כלים מכנים, כשלאחר מכן יש לצפותו בחומרים ייעודיים למניעת קורוזיה עתידית, ו”לסגור” את הבטון באמצעות חומרים צמנטים אוטמים, כשהשלב הסופי מתמקד בגימור הסופי והחזרת המצב לקדמותו.

הכנת המשטח כולל סיתות, חציבה והסרת חלקי הבטון הסדוקים והרופפים עד שפני המשטח יציבים ונקיים. בשלב הבא יש לחשוף את הברזל הפגוע כ- 1 ס”מ בכל היקפו, לנקותו מקשקשת באמצעים מכניים ושטיפת השטח בלחץ מים.

השלב העוקב מורכב ממריחת הברזל בשתי שכבות של חומרים למניעת המשך החלדה בשיטת “רטוב על רטוב” , כשהחומרים המומלצים הם סיקה מונוטופ 610 או סיקה טופ 110 (המשמש גם כשמנת הדבקה). עם סיום התהליך, יש לכסות את מוטות הברזל, ומומלץ לצורך זה לעשות שימוש בסיקה רפ או סיקה טופ 122 שהנן תערובות המכילות מיקרו סיליקה, סיבים פוליאמידים, תערובת מובחרת של צמנטים ואגרגטים ומוספים ייחודיים.

טיוח האזור המטופל בשכבת יישור סופי נעשה באמצעות טיט, מלט ודבק לטקס סופר, תוך הקפדה על ביצוע אשפרה בתדירות של מספר פעמים ביום לכל אורך שלבי הטיוח לחיזוק כישורי הבטון. הגימור הדקורטיבי נעשה בהתאם לציפוי המקורי או לבחירתו של הלקוח (צבע, פסיפס וכיוצא בזה).