עבודות סנפלינג במרכז

עבודות סנפלינג במרכז
מעוניינים להתקין בבניין מרזבים חדשים? לשטוף קירות מסך? להתקין רשתות כנגד יונים? אזי אין ספק שאחד מהפתרונות המקצועיים והנפוצים ביותר כיום בתחום העבודות בגובה בישראל, על כל ענפיו השונים, הוא הסנפלינג. עמית עוז, קבלן בניין מוביל המתמחה בשיפוץ ושיקום מבנים, מציין שבעשור האחרון מסתמנת מגמה של עשיית שימוש גובר בעבודות סנפלינג במרכז הארץ ולכל אורכה ורוחבה החל משיוף וליטוש מעטפת חיצונית במבנים חדשים לפני מסירה, דרך ניקוי חזיתות באמצעות שטיפה בלחץ, ועד לתליית שלטי חוצות, התקנת מערכות מיזוג אויר וצנרת אינסטלציה. אחד מהענפים הבולטים שבו מרבים להשתמש בסנפלינג הוא שיפוץ ושיקום מבנים, הכולל, בין היתר, עבודות טיח ורובה, חיזוק ועיגון אריחי שיש ואבן, איטום תפרי התפשטות וסדקים ועבודות גמר שונות כמו שליכט צבעוני, צבע או שפריץ.

עבודות בגובה בגלישת מעטפת: מעטפת של יתרונות
לעבודות הגובה בשיטת הסנפלינג יש מעטפת רחבה של יתרונות, וזו הסיבה שהיא הפכה לפופולרית מאוד בתוך פרק זמן קצר, ובפרט כשמדובר בזמן וכסף! שיטת הסנפלינג חוסכת את הזמן והעלויות הנדרשות לצורך הזמנת קבלן פיגומים יחד עם צוות עובדים מקצועי כמחויב על פי חוק להתקנת הפיגומים. זאת ועוד, כל מי שמתגורר בבניין העובר שיפוצים או הרחבות בשיטת הפיגומים מכיר את התחושה הבלתי נסבלת של מגורים במעין אתר בנייה לכל אורך תקופת השיפוצים, כשהדבר מלווה ברעש, לכלוך, אבק וחסרונות נוספים כמו חסימת דרכי גישה אל הבניין והחנייה כמו גם הסיכון הגבוה לגנבות ופריצות במשך התקופה שבה מותקנים הפיגומים. שיטת הסנפלינג הנה זולה, נקייה, יעילה, שקטה ומהירה יותר, ומאפשרת נגישות אל כול אזור ואזור סביב קירות המעטפת וללא הגבלה, גם במבנים המתאפיינים באובייקטים הבולטים כלפי חוץ כגון מרפסות, מרזבים צנרת חיצונית ומזגנים.

עבודה בגלישת מעטפת- הלכה למעשה
קבלן הבניין עמית עוז מדגיש ששיטת הסנפלינג מהווה פתרון אופטימלי עבור פרויקטים קטנים ונקודתיים, אך איננה מותאמת כשמדובר בעבודות שיפוץ ושיקום נרחבות. כמו כן, בין אם הדבר נוגע לעבודות סנפלינג במרכז לצורך התקנת רשתות כנגד יונים, ובין אם מדובר בחיזוק אריחים או בכל עבודה אחרת בסנפלינג בצפון או בדרום הארץ, בכל המקרים חובה
לוודא לפני ההתקשרות החוזית עם הקבלן שהחברה מחזיקה באישורים לעבודה בגובה מטעם משרד התמ”ת ויש לה את כל הביטוחים הרלוונטיים הנדרשים. העבודה בגלישת מעטפת דורשת בדיקה פיזית של השטח עוד בטרם התחלת הפרויקט, זאת במטרה ללמוד ולהכיר מקרוב את תוואי השטח, לזהות מכשולים וסכנות פוטנציאליות ולהיערך בהתאם. ביום ביצוע הפרויקט נבדקים כל העיגונים, אביזרי המיגון, טבעות הסנפלינג והחבלים, כשבתום הבדיקה מחברים את חבלי הגלישה אל נקודות העיגון שנבחרו מבעוד מועד, כשהדבר נעשה באמצעות ברגים ייעודיים ומתוך הקפדה שבין כל תחנות העיגון השונות מתקיימת חלוקת עומסים שווה. עם סיום ההכנות, אנשי הצוות נדרשים להתחבר להתקן לבלימת זעזועים במקרים של נפילה, לחבוש קסדה וללבוש רתמת בטיחות.