איטום מרפסות מרוצפות

סובלים מבעיה של רטיבות במרפסת מרוצפת? כל מה שכדאי לכם לדעת!
כשלים במערכות האיטום של מרפסות מרוצפות עשויים לגרום לנזקי רטיבות חמורים ולהוצאה כספית גבוהה ומיותרת, הכרוכה בפירוק התשתית הקיימת, לרבות הריצוף והמילוי. אליהן מצטרפות גם עלויות רכישה והובלה של חומרי גלם יקרים, עלויות עבודה ופינוי הפסולת ועלויות נלוות נוספות כגון פירוק והרכבת ויטרינות, שיפוץ וצביעת קירות ומעקות סביב המרפסת וכיוצא בזה. במקרים החמורים תיתכן גם חדירה של רטיבות אל שאר חלקי הבית אשר גובלים עם המרפסת, ובנסיבות הללו עלולים הנזקים המצטברים להסתכם גם בהחלפת הריצוף הפנימי ועריכת שיפוצים בתוך הדירה עצמה. התקשרות עם בעלי מקצוע מוסמכים ומיומנים, המקפידים ליישם באופן דקדקני ומוקפד את כל שלבי ההכנות והאיטום, תוך הקפדה על עריכת בדיקת הצפה בתום העבודה, מבטיחה איטום מרפסת איכותי לאורך של שנים רבות ומונעת תרחישים שבהם מגלים, מאוחר מידי, שהכסף הושם על קרן הצבי.

השיטות לאיטום מרפסות מרוצפות
איטום מרפסות מרוצפות ניתן ליישום ב- 3 שיטות שונות, שכל אחת מהן מתאפיינת ביתרונות, חסרונות ועלויות משתנות. אחת השיטות הנפוצות ביותר לאיטום מרפסות מרוצפות כוללת את פירוק הריצוף הקיים, לרבות המילוי שמתחתיו, איטום וריצוף מחדש. החסרונות הטמונים בשיטה זו כוללים את הזמן, ה”בלגן” והעלויות הכרוכות בפירוק הריצוף הישן, החציבות, פינוי הפסולת והרכבת האריחים החדשים בהשוואה לשיטות האחרות, אך הניסיון מלמד שאיטום מרפסת בשיטה זו מחזיק מעמד כעשר שנים, לכל הפחות, ולעתים אף הרבה מעבר. אפשרות נוספת היא הרכבת שכבת ריצוף חדשה מעל לריצוף הקיים, זאת במטרה לחסוך בעלויות הפירוק של הריצוף הישן. עם זאת, בשיטה זו חובה לוודא שניתן להעמיס מבחינה הנדסית משקל נוסף על המרפסת הספציפית, תוך שהמפלס שלה יוותר נמוך ממפלס הכניסה. באופן עקרוני, מומלץ להימנע מאיטום המרפסת בשיטה זו מהסיבה ששכבת איטום נוספת איננה פותרת את הבעיה שגרמה מלכתחילה לתופעת הרטיבות.

המלצה: להימנע מחברות המציעות אחריות פחותה מ-10 שנים
שיטת האיטום האחרונה כוללת שימוש במסור דיסק לצורך פתיחת החריצים שבין המרצפות (מישקים) ומילוי הרווחים מחדש ברובה אפוקסית או אקרילית ומריחת חומרים משחתים אוטמים. העלויות בשיטה זו הנן זולות משמעותית בהשוואה לשיטות האחרות, וניתן לסיים את פעולת האיטום בתוך שעות ספורות בלבד. החיסרון בשיטת איטום זו קשור לכך שמדובר בפתרון קוסמטי בלבד, שלא רק שאינו פותר את הבעיה, אלא שהוא כולא את הרטיבות הקיימת, כשתהליך ההתאדות שלה יוביל להתנפחות המשטח ולפגיעה בריצוף. איטום מרפסות מרוצפות בטכניקת פירוק הריצוף הקיים, איטום וריצוף מחדש ניתנת ליישום
באמצעות יריעות ביטומניות, חומרי איטום בטומנים משחתים או חומרי איטום צמנטיים. כל אחד מהחומרים הללו דורש מפרט טכני ספציפי, הכנת השטח ושלבי יישום שונים. האחריות המסופקת על איטום המרפסת אמורה לעמוד על 10 שנים או יותר, ומומלץ להימנע מחברות המציעות שירות זה עם אחריות אשר פחותה מכך.