איטום קירות בסנפלינג

איטום קירות בסנפלינג כפתרון אופטימלי לפרויקטים בהיקף מצומצם או נקודתי
להבדיל משיטות הבנייה הישנות, הבנייה המודרנית מתנשאת לגובה רב במטרה לאפשר ניצולת מרבית של הקרקע, אך במקביל גם מצריכה פתרונות לעבודה בגובה בכל הקשור לניקיון, שיפוצים ותחזוקת מבנים.

שיטת הפיגומים המסורתית אינה מותאמת במקרים של פרויקטים קטנים כמו התקנת רשתות כנגד יונים, ניקיון חלונות או תליית שלטי חוצות, היות ועלותה גבוהה ודורשת משאבים רבים מידי בהשוואה לגודלו, היקפו ועלותו של הפרויקט.

חיפוש אחר פתרונות אלטרנטיביים, יעילים יותר הוביל להעתקת הספורט האתגרי המכונה “סנפלינג” או “גלישת מצוקים” אל תחום העבודות בגובה והפך לגלישת מעטפת.

הסנפלינג תפס תאוצה רבה בעשור האחרון, והוא אופטימלי לפרויקטים בהיקף מצומצם או נקודתי, בהם חיזוק אריחי שיש, איטום תפרים וסדקים, התקנת מרזבים, וכן צביעת המעטפת, טיפול ברטיבויות ואיטום קירות.

מהם הסממנים לכך שנדרש איטום לקירות החוץ?
במרוצת השנים נשחקת ונסדקת המעטפת החיצונית של הבניין והבית מאבד מכושר הבידוד שלו. התופעה נגרמת משילוב של מגוון גורמים שונים כגון בלאי טבעי מצטבר, פגעים סביבתיים ופגעי מזג האוויר.

בין הפגעים סביבתיים ניתן למנות את השחיקה המואצת של בניינים הממוקמים בסמוך אל הים בעקבות ריבוי בלחות, רוחות ומלחים, וכן מבנים הנמצאים באזורים מתועשים הרוויים בקרבונציה וכימיקלים. קטליזטורים עושי צרות נוספים הם קידוחי הברגים שהותקנו לצורך קיבוע מתלים למזגנים, צנרת חיצונית וחבלי כביסה, זאת מבלי להתייחס לליקויים שנעשו במהלך הבנייה, שעלולים להתגלות כפצצה מתקתקת. מערכת איטום לקויה במעטפת החיצונית עשויה להתבטא בהזעה של קירות הפנים, לחות גבוהה, וכן כתמי רטיבות ונזילות המופיעים בתקופת החורף.

גם התחושה של חום לוהט בתוככי הבית בימי הקיץ וקור מצמית המלווה בלחות בעונת החורף, שגורם להרגשה של “קור החודר לעצמות”. כל אלו מהווים סממנים קלסיים לכך שהגיע הזמן לאיטום לקירות החוץ.

שלבי הביצוע בתהליך לאיטום קירות החוץ
איטום קירות בסנפלינג הנו תהליך רב שלבי ומורכב, ועל כן מומלץ במהלך ההתקשרות עם הקבלן המבצע לוודא שמדובר בחברה מורשית, אמינה ומקצועית, המתמחה באיטום ושיקום מבנים ובעלת כל האישורים והביטוחים לעבודות גובה בסנפלינג.

איטום קירות חוץ דורש בשלב הראשוני את איתור כל הסדקים, החורים והאזורים המועדים לפורענות ומצריכים התייחסות וטיפול. במידה ומדובר בפרויקט המצריך איטום כולל וטיפול יסודי בקירות המעטפת, יתכן וכדאי יהיה להעדיף בנסיבות הללו את שיטת הפיגומים.

השלב הבא באיטום כולל תיקון ליקויים ופגמים וסתימת כל הסדקים בהתאם לאופי וגודל הסדק. נהוג לאטום סדקים קטנים על ידי שימוש בחומרי איטום אקריליים, בעוד שסדקים רחבים יותר מטופלים בדרך כלל בחומרים פוליאוריתנים.

בתום שלב זה מצפים את הקירות בסילוקסן או בחומרי איטום ייעודיים אחרים במטרה למנוע ספיגה וחדירת נוזלים אל קירות הפנים, ורק לאחר סיום שלבים אלו, ניתן להתחיל ביישום הגימור הסופי להקניית חזות חדשה, רעננה ואסתטית לקירות המעטפת.