איטום גגות רעפים בסנפלינג

תקלות נפוצות בגגות רעפים המובילות לנזילות ורטיבויות
נזילה מגג הרעפים, קירות “מנופחים” ותקרה לחה נגרמים לרוב מאיטום פגום כתוצאה מסדקים והתיישנות חומרי החיבור והטיח של רוכבי הרעפים בגג. תקלות נפוצות אחרות העלולות לגרום לנזילות מגג הרעפים וחדירת הרטיבות לבית נובעות מרעפים שיצאו ממקומם בעת התקנת דוד השמש וקיבוע הקולטים למקומם, או סתימת המרזבים ותעלות הניקוז בעלים, לשלשת ולכלוך.

עם זאת, נזילה מהגג תיתכן גם במקרים שבהם נבנה הגג באופן לקוי ומתאפיין בשיפוע מתון מדי. בנסיבות הללו יעלה הצורך בפנייה לאיש מקצוע לפירוק הרעפים ושיפור השיפועים ו\או שימוש ביריעות איטום או יריעות ביטומניות מולחמות, כשהפתרונות נקבעים בהתאם לסוג חומר הגלם שממנו עשויים הרעפים ואחוז הסטייה של השיפוע הקיים ביחס לשיפוע הנדרש על פי התקן עבור אותו הסוג של הרעפים.

איטום גגות רעפים בסנפלינג
איטום גגות רעפים בסנפלינג מהווה את אחת מהשיטות המקובלות ביותר כיום בתחום, היות ומדובר בשיטה מהירה, זולה ונקייה יותר בהשוואה לשיטות המסורתיות לעבודה בגובה, והיא מאפשרת גם נגישות מרבית אל כל האזורים שבהם נתגלו הליקויים על פני שטח הגג.

ואולם, במהלך עריכת סקר השווקים לצורך זה חובה לוודא שהחברה הקבלנית רשומה אצל רשם החברות ומחזיקה בכל הביטוחים הרלוונטיים בנוסף לרישיון לעבודה בגובה ורישיון עבור גלישת מעטפת.

איטום גגות רעפים בסנפלינג ניתן ליישום במגוון חומרים ייעודיים הקיימים בשוק, בהם “מולטיגג טרה קוטה” של חברת ביטום ומשמש לאיטום רוכבים מבטון או מחרס בלבד ו-“שרעף” מבית טמבור שהנו דבק אקרילי המותאם לתיקון ואיטום כל סוגי הרעפים ורוכבי רעפים. הדבק האקרילי מבית טמבור מוכן ליישום ללא כל תוספות ומחליף את השיטות המסורתיות והמיושנות להדבקה בפיגמנט כתום או מלט.

מפרט טכני לאיטום הדבקה ותיקון גגות רעפים
איטום גגות רעפים בסנפלינג הנו תהליך רב שלבי הדורש הכנה מוקדמת של ניקוי הרעפים מלכלוך, שומנים, אבק ואובייקטים רופפים או בולטים.

בשלב הבא יש להחזיר את כל הרוכבים שזזו אל מקומם הנכון ולהתחיל במריחת שכבת חומר בכל נקודות החיבור שבין הרוכבים עצמם ובין הרוכבים לרעפים הנמצאים בקצוות הגג. יש למרוח את החומר בעזרת כף טייחים, תוך הקפדה על שכבה בעובי שבין 2-5 מ”מ.

ההדבקה נעשית על ידי הצמדת הרוכבים אל מקומם המדויק וניקוי העודפים. תיקון רעפים סדוקים ושבורים נעשה באמצעות מריחת שכבת דבק ראשונה מעל לגב הרעפים, תוך הצמדת פיסת רשת אינטרגלס או פוליאסטר והמתנה לייבוש מוחלט.

בתום הייבוש ניתן למרוח שכבת דבק נוספת עד לכיסוי מלא. זמן הייבוש הראשוני הוא כ-24, וייבוש סופי מתקבל לאחר כשבוע ותלוי במזג האוויר. מומלץ שלא ליישם את איטום הגג במזג אוויר גשום או כשצפוי גשם.