חידוש גגות רעפים בסנפלינג

חידוש גגות רעפים ותחזוקת גגות שוטפת
תקלות ובעיות שונות בגגות עלולות להתגלות כמטרידות מאוד ויקרות במיוחד, בעיקר כשמדובר בנזילת מים מגג הבית ומלווה בנזקים חמורים.

חידוש גגות רעפים בסנפלינג ותחזוקת גגות על בסיס קבוע עשויים למנוע מראש מצבים מעין אלו ולחסוך בעלויות גבוהות הרבה יותר ועגמת נפש. גגות רעפים נוטים לסבול יותר מתקלות כאלו ואחרות בהשוואה לגגות אחרים, היות והם כוללים מספר נקודות תורפה, שהנפוצה ביותר נוגעת לבעיה באיטום וחדירת מים ורטיבות דרך הגג כתוצאה מרעפים שיצאו ממקומם, רעפים שבורים, וכן תעלות ניקוז או מרזבים סתומים בעקבות הצטברות לכלוך, לשלשת ועלים ועוד מגוון סיבות שונות.

הרעפים מעוצבים בצורה קמורה המאפשרת חפיפה וחיבור ביניהם, כאשר כל רעף “רוכב” מעל לרעף הסמוך לו ומחובר אליו בטיח. במקרים מסוימים, ובעיקר בנקודות המפגש שבין השיפועים, עשוי להיווצר גם מצב של טיח סדוק או רעפים שבורים בעקבות התיישנות חומרי החיבור והטיח של הרוכבים.

ההכנות המוקדמות הנדרשות חידוש גגות רעפים בסנפלינג
סיבה שכיחה נוספת לבעיות באיטום הגג נגרמת לעתים מהליכה על הגג, הזזה של הרעפים והעמסת משקל עליו במהלך התקנת דוד שמש וקיבוע הקולטים למקומם.

על כן, בתום התקנת דוד שמש מעל לגג הרעפים, יש לוודא שכל הרעפים אכן הוחזרו אל מקומם, ושלא קיימים סדקים שחודר דרכם אור. חידוש גגות רעפים בסנפלינג מהווה שיטה שהתפתחה מאוד ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, היות ומדובר בשיטה יעילה, מהירה, נקייה וזולה יותר ביחס לשיטות האחרות לעבודה בגובה.

עם זאת, תיקון וחידוש גגות רעפים בסנפלינג מחויב בהנפקת רישיון לגולש מעטפת ורישיון לעבודה בגובה בנוסף להתמחות הספציפית בתחום גגות הרעפים. חידוש גגות רעפים בסנפלינג מחייב הכנות מוקדמות לבחירה והרכבת תחנות עיגון שאליהן מחברים התקן לשיכוך החיכוך ובלימת זעזועים חבלי גלישה ואמצעי אבטחה נוספים. בתום ההכנות ובדיקת תקינותו של הציוד נדרשים אנשי הצוות לחבוש קסדה ולהרכיב סביב גופם את רתמת הבטיחות.

בידוד תרמי של גג הרעפים
חידוש גגות רעפים בסנפלינג כולל בדיקה של המרזבים, ושיציאות הניקוז אכן פנויות ונקיות. כמו כן נבדקים ארגזי הרוח על מנת לוודא שהם אינם רקובים וצביעתם במידת הצורך (מומלץ אחת ל-3 שנים) לשמירה על העץ.

בנוסף נבדק הטיח שעל האוכף ומוחלפים רעפים סדוקים או שבורים. במהלך חידוש גגות הרעפים מומלץ לוודא שחיפויי הפח בחיבורים שבין השיפועים אכן רחבים דיים למניעת גלישת מים במקרים של לכלוך שהצטבר, ושהמרזבים עמוקים במידה המונעת גלישת מים חזרה אל מתחת לשורת הרעפים הראשונה.

בעיה נוספת האופיינית לגגות רעפים היא בידוד תרמי לקוי הגורם לקור והחום לחדור פנימה לעליית הגג. בידוד גג הרעפים אמור להתבצע בשלבי הקמת המבנה, אך במידה והבידוד התרמי לא יושם או שמדובר בבידוד שהותקן לפני עשור או יותר, תוך שימוש בחומרים מיושנים שאינם אפקטיביים דיים כיום, מומלץ לפנות אל חברה המתמחה בתחום, היות וישנן כיום מספר שיטות שונות לבידוד תרמי ויש לבחור מביניהן את השיטה המותאמת ביותר בהתאם לשיקולים שונים כגון החומר שממנו עשוי הגג, ייעודה של עליית הגג וכיוצא בזה.