שליכט אקרילי

שליכט אקרילי
בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה שהולכת ומתרחבת, שבה בתים משותפים ופרטיים רבים מתאפיינים בקירות חיצוניים עם חזות מרהיבה בעלת טקסטורה חמה, צבעונית, ואותנטית, כשהטקסטורה מעניקה חזות מחוספסת כפרית כמו בפרובאנס או בטוסקנה. אופיים הייחודי של הקירות מתקבל על ידי שימוש בשליכט אקרילי צבעוני במגוון רחב של טקסטורות ססגוניות. שליכט אקרילי מהווה את אחד מציפויים הדקורטיביים הנפוצים ביותר לקירות פנים וחוץ מהסיבה שהוא מצטיין בעמידות גבוהה במיוחד לתנאי מזג האוויר הקשים המאפיינים את האקלים הישראלי. השליכט האקרילי הינו גמיש ומורכב מיכולת הימתחות וכן גישור על פני סדקים בעלי עובי של 1 מ”מ לפחות, ומאפשר שילוב מיטבי בין תכונת הגמישות לבין הטקסטורה האותנטית שנבחרה. מרבית מקרב אנשי המקצוע ממליצים על יישום של שליכט אקרילי גמיש כאמצעי לציפוי מעטפת הקירות החיצונית, שכן הוא מצטיין בגנה מפני הידבקות של לכלוך, וספיחת לחות נמוכה במיוחד, האוטמת לחלוטין כל אפשרות של חדירת מים לפרק זמן עיבוד ממושך. יתרונות נוספים שניתן למנות הם יישום ידידותי למשתמש, שמירה על אחידות העיצוב והגוון לאורך זמן בזכות החומרים והתוספים שהוא מכיל.

ההבדלים שבין השליכט האקרילי לשליכטה
בשונה מהשליכטה הסטנדרטית, מכיל השליכט האקרילי גם חומרים אלסטיים ותוספים המעניקים לו עמידות גבוהה ביותר אף בתנאי מזג האוויר קשים במיוחד ומונע חדירת רטיבות ומים אל המבנה, ובכך מבודד אותו באופן כמעט הרמטי לחלוטין. השליכט האקרילי מעניק למבנה מראה אחיד ואסתטי במיוחד, וניתן ליישם אותו במגוון רחב של צבעים וטקסטורות החל מטקסטורה במרקם גס או בינוני וכלה במרקם עדין או חלק ובכל גוון ממניפת הצבעים של החברות טמבור או נירלט. את השליכט האקרילי ניתן ליישם לציפוי חיצוני ופנימי של מבנים חדשים או מבנים קיימים, ומעל לטיח שחור, בטון חלק או שליכט. באופן כללי קיימת אפשרות לסווג את השליכט לשתי קבוצות עיקריות שהן שליכט אקרילי ושליכט מינראלי, כשההבדל המרכזי ביניהם נטוע בכך שהשליכט המינראלי מכיל מחצבים טבעיים ומינרלים בלבד, ומיושם בשכבה עבה אחת במטרה לחפות על חוסר גמישותו, בעוד שהשליכט האקרילי מצטיין בגמישות לצורך חיפוי הסדקים הנימיים המאפיינים מבנים חדשים. בין אם הדבר נוגע לטקסטורה כפרית משופשפת, טקסטורה במרקם של כורכר, מרקם מהודק או עדין, מומלץ להיוועץ ביועצים טכניים ואנשי מקצוע לצורך התאמת הציפוי באופן מיטבי אל המבנה.

(להמשך קריאה על שיפוץ בניינים ומעטפת חוץ וסוגי חיפויים)

שליכט אקרילי- טיפים ועצות
השליכט האקרילי מסופק אל הלקוח כתערובת מוכנה לשימוש, שאותה ניתן למרוח ישירות מעל לקירות מטויחים. אחד העקרונות המהותיים ביותר במהלך העבודה עם שליכט אקרילי נוגע להכנת התשתית ויישום נכון, כשהמשמעות היא קירות נקיים לחלוטין מאבק ולכלוך, ואיטום הסדקים השונים בטרם פעולת המריחה. היישום דורש ביצוע באמצעות חומר מגשר בטרם מריחת השליכט, ודילוג על אחד מהשלבים הללו יוביל לכך שציפוי השליכט האקרילי יחזיק מעמד לפרק זמן קצר בלבד, ויעלה הצורך בביצוע מחודש. על מנת להבטיח שלא הנחתם את כספכם על קרן הצבי מומלץ ליצור את ההתקשרות ולהזמין את השירות מאיש מקצוע מוסמך ובעל ניסיון מוכח בתחום. באמצעות השליכט האקרילי המתאים ניתן להעניק למבנה עיצוב בסגנון עירוני מטאלי או כפרי באותנטי התואם לגוון ולמרקם, אך במהלך בחירתו של השליכט חשוב לשים את הדעת לעובדה שיישנם כיום מגוון רחב של ציפויים שונים הנבדלים אלו מאלו לא רק בגוונים והמרקמים אלא גם בדרגת העמידות מפני תנאי מזג האוויר. על מנת להבטיח שהחומר אכן מאיכות טובה יש לרכוש את החומר מחברה מוכרת, ולהקפיד על יסוד אקרילי מקשר התואם לשליכט האקרילי ומהווה תשתית וכחומר מגשר.

שליכט אקרילי- מפרט הביצוע
יישום השליכט האקרילי מורכב ממספר שלבים החל משלב ניקוי הקיר עם לחץ מים וסתימת הסדקים, דרך מריחת שכבה של פריימר ייחודי מותאם וכלה במריחת שליכט אקרילי, תוך שפשוף החומר בתנועה מעגלית על הקיר באמצעות מאלג מייד לאחר המריחה, והקפדה על הרטבה במים תוך כדי השפשוף. חשוב להקפיד שהעבודה עם השליכט האקרילי תסתיים באותו היום על מנת למנוע חוסר אחידות. פרויקטים סטנדרטים כוללים לרוב שני בעלי מקצוע, כשאחד אמון על מריחת החומר והאחר על פעולת השפשוף בתנועה סיבובית. ציפוי השליכט ניתן, אמנם, ליישום בשיטת “עשה זאת בעצמך”, אך מומלץ להסתייע בשירותיו של איש מקצוע מיומן ובעל ניסיון, מהסיבה שמריחת השליכט האקרילי דורשת מיומנות ודיוק על מנת שהתוצאה המוגמרת תהיה איכותית וללא הבדלים בגוונים ובטקסטורה.