איטום קירות בסילר

הסילר הינו חומר נוזלי שקוף לאיטום והגנה על שיש, משטחי אבן וכדומה. הסילר הינו חומר נספג אל עומקה של האבן, ומונע שחיקה, הכתמה וספיגת רטיבות. המונח “סילר” מהווה מושג כללי המתייחס אל מגוון מוצרים רחב היקף, כאשר כל סוג של סילר מותאם באופן ייעודי אל סוג תשתיות ספציפי בהתאם לכושר הספיגה של התשתית והגימור הסופי של המוצר. באופן כללי ניתן לסווג את הסילרים אל שתי קטגוריות שבאחת סילרים שבסיסם סולבנט כגון טרפנטין או טינר, ובאחרת סילרים המדוללים במים או סילרים על בסיס אקרילי. היצרנים השונים מציעים סילרים הנבדלים אלו מאלו גם מבחינת הגימור לאחר מריחת הסילר, החל מסילרים שקופים לחלוטין שאינם משנים את גוון המשטח עליו יושמו וכלה בסילרים מחזקי צבע או מבליטי צבע, שנועדו להדגיש את גוון האבן או להקנות לו מראה מבריק, רטוב, משי או מט בהתאם לטעמו של הלקוח.

סיקה גרד 925 לאיטום קירות חוץ
יישנה גם קטגוריה נוספת של סילרים שקופים המשמשים לאיטום קירות חיצונים המצופים בטון, טיח, שפריץ חשוף וכדומה. נהוג לסווג את חומרי האיטום הללו תחת השם “סילר”, אך יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בקו מוצרים שונה לחלוטין במהותו. הסילרים הללו נקראים גם “פוליסילוקסן” או “סילוקסן”, והם מושתתים על סולבנטים או מים ומיושמים בהתזה על קירות חוץ. לנוכח מבחר הסילרים העצום הקיים בשוק, חובה להיוועץ באנשי מקצוע בטרם היישום. אחד מהסילרים המומלצים ביותר לציפוי ננומטרי מתקדם ואיטום אבן, רצפות וקירות הוא סיקה גרד 925 המשמש כחומר אימפרגנציה וחודר אל עומק האבן במטרה ליצור ציפוי מגן עליון על ידי מילוי ואיטום הנקבוביות שעל פני המשטח. כפל הפעולות מציבות את סיקה גרד 925 כמוצר משופר, וכאחד מהסילרים המתקדמים ביותר בשוק. הסילר משמש לחידוש והגנת חיפויים וריצופים ממגוון סוגים כגון בטון, גרניט, אריחי קרמיקה, משטחי קוורץ, שיש ועוד.

סיקה גרד 925 לאיטום קירות חוץ
לסיקה גרד 925 מעטפת רחבה של יתרונות כגון כושר עמידות וכושר כיסוי גבוהים במיוחד, והוא משמש להגנה משופרת כנגד שחיקה והכתמה. החומר יעיל בטשטוש כתמים, שאריות חומרי מליטה ושריטות, והופך את המשטחים לקלים לתחזוקה וניקוי. הסיקה גרד 925 אוטם ומצמצם את הרגישות של המשטח לנזקי רטיבות, קרבונציה, חומצות, כלורידים, מלחים וכדומה. לפני תחילת היישום בסיקה גרד 925 חשוב להקפיד על תשתית נקייה ויבשה לחלוטין. היישום של הסילר נעשה באמצעות ריסוס כשבמקביל יש לדאוג להטמעת החומר במשטח, תוך שימוש בספוג, מברשת או רולר. יש להימנע מהצטברות חומר עודף מעל למשטח, ולנגב מיידית את עודפי החומר. חשוב להדגיש שהחומר מחייב ביצוע על ידי אנשי מקצוע בלבד, ומומלץ שלא ליישמו בשיטת “עשה זאת בעצמך”. כמו כן, יש לבדוק את החומר בפינה נסתרת בטרם השימוש.